Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22562
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНовостройна, Вікторія-
dc.date.accessioned2025-06-27T09:00:59Z-
dc.date.available2025-06-27T09:00:59Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationНовостройна Д. Модель формування критичної мовної свідомості учнів середньої школи у процесі вивчення української мови в умовах інформаційної війни / Д. Новостройна // Мовна освіта: виклики, перспективи та інновації: збірник наукових праць / за заг. ред. А. А. Юмрукуз. – Одеса: Магістр, 2025. – C.17-20.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22562-
dc.description.abstractВ умовах гібридної війни ворожі інформаційні атаки, спрямовані на підрив мовної ідентичності українців, супроводжуються цілеспрямованим викривленням понять, девальвацією національно значущих ціннісних орієнтирів і дестабілізацією когнітивної безпеки особистості. Особливо вразливою до таких впливів є учнівська молодь, яка потрапляє у сферу системного інформаційного тиску. Такий тиск реалізується через фрагментарні, емоційно перенасичені та семантично модифіковані повідомлення, що апелюють до соціальних стереотипів і спрощених моделей сприймання. Учень середньої школи перебуває на перетині двох протилежних комунікативно-інформаційних векторів. З одного боку – це систематизований освітній мовний вплив, зорієнтований на нормативність, критичне мислення та ціннісну визначеність. З іншого – хаотизований, часто маніпулятивний інформаційний простір, у якому домінують викривлена логіка, емоційні тригери, політизована лексика й зміщені смислові акценти. За відсутності сформованої критичної мовної свідомості учень втрачає здатність до адекватного аналізу, розпізнавання мовної агресії, ідеологічного навантаження та прихованих маніпуляцій.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectінформаційна війнаuk
dc.subjectкогнітивна безпека особистостіuk
dc.subjectідентичність україцівuk
dc.subjectінформаційний тискuk
dc.titleМодель формування критичної мовної свідомості учнів середньої школи у процесі вивчення української мови в умовах інформаційної війниuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Мовна освіта: виклики, перспективи та інновації (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Novostroyna L..pdf561.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.