Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21912
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМардарова, Ірина Костянтинівна-
dc.contributor.authorMardarova, Iryna Kostyantynivna-
dc.contributor.authorHudanych, Nataliia-
dc.date.accessioned2025-04-29T06:53:51Z-
dc.date.available2025-04-29T06:53:51Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationMardarova І. К. Pedagogical practice as a factor in the development of students' cognitive initiative / І. К. Mardarova, N Hudanych // Eurointegration in art, science and education : experience, development perspectives : 2nd International scientific-practical conference =Євроінтеграція в мистецтві, науці та освіті: досвід, перспективи розвитку : II Міжнародна науково-практична конференція. – Klaipėda University, 2025. – Р. 235-237.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21912-
dc.description.abstractThe study analyses the peculiarities of the development of students' cognitive initiative in the process of pedagogical practice in preschool education institutions. The main aspects of the organisation of pedagogical practice are revealed: creating conditions for independent work, using active teaching methods, reflection and feedback, mentoring support. У дослідженні аналізуються особливості розвитку пізнавальної ініціативи студентів у процесі педагогічної практики в дошкільних навчальних закладах. Розкрито основні аспекти організації педагогічної практики: створення умов для самостійної роботи, використання активних методів навчання, рефлексія та зворотний зв'язок, наставницька підтримка.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherKlaipėda Universityuk
dc.subjectcognitive initiative of studentsuk
dc.subjectpedagogical practiceuk
dc.subjectpreschool education institutionsuk
dc.subjectprofessional training of teachersuk
dc.subjectізнавальна ініціатива студентівuk
dc.subjectпедагогічна практикаuk
dc.subjectдошкільні навчальні закладиuk
dc.subjectпрофесійна підготовка педагогівuk
dc.titlePedagogical practice as a factor in the development of students' cognitive initiativeuk
dc.title.alternativeПедагогічна практика як фактор розвитку пізнавальної ініціативи студентівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра дошкільної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mardarova Iryna.pdf10.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.