Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2123
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLiberska, H.-
dc.contributor.author-
dc.contributor.authorЛіберська, Г.-
dc.date.accessioned2019-04-22T10:01:33Z-
dc.date.available2019-04-22T10:01:33Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationLiberska H. Relations between identity and temporal orientation in adolescence / H. Liberska // Наука і освіта : наук.-практ. журнал . – 2016. – № 5. – С. 30–39.uk
dc.identifier.issn2311-8466-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2123-
dc.description.abstractIn Erikson’s view, formation of a relatively stable identity and conception of one’s own future is the specific developmental task in adolescence. Erikson’s theory and Marcia’s conception of the identity status give an interesting basis for construction of two models of development of this relation and its changes in lifetime. Стаття присвячена розгляду та аналізу підходів до питання тимчасової орієнтації у підлітковому віці та її зв’язку з ідентичністю. На думку Е.Еріксона, формування відносно стабільної ідентичності та концепції влас­ ного майбутнього є конкретними завданнями розвитку в підлітковому віці. Теорія Еріксона і концепція Марсіа щодо статусу ідентичності дають цікаву основу для побудови двох моделей розвитку цього співвідношення та його зміни в житті. Автор пропонує свою модель співвідношення між ідентичністю та тимчасовою орієнтацією в процесі розвитку. Відправною точкою є початок статевого дозрівання. Під тиском потреб, які виникають в процесі статевого дозрівання, і тиску очікувань і стандартів культури, людина бере на себе вивчення цілей і ролей, що накладаються культурою і типами поведінки, схвалених і не схвалених середовищем. У результаті дослідження індивід приймає на себе обов’язки і, таким чином, визначає його/її ідентичність. Це є відправною точкою для побудови концепції свого життя в тимчасовій перспективі. Запозичуючи зобов’язання, людина стабілізує цілі й прагнення і додає засоби та інструменти, які допомогли б у виконанні та передбаченні альтер­нативних подій зовнішнього світу. Таким чином, індивід будує гнучкі плани для виконання цілей, а потім, після позитивної оцінки планів, – кристалізується його/її майбутня орієнтація. Зважаюч на це, побудову ідеї про май­ бутнє можна розглядати в якості третього етапу розвитку ідентичності в період підліткового віку. Отже, тимча­сова орієнтація випливає з ідентичності. Діяльність, що здійснюється для досягнення цілей і прагнень, стабілі­ зує і зміцнює ідентичність суб’єкта. Сигнали, що інформують про труднощі або успіхи, отримані в результаті діяльності або утримання, вносять зміни в структуру змісту ідентичності й майбутньої орієнтації і їх тимчасової структури, так само як логічні зв’язки між ними (в залежності від моделі TOTE). Крім того, перебудова тимча­сової орієнтації спричиняє зміни в ідентичності і стимулює її подальший розвиток.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectadolescenceuk
dc.subjectidentityuk
dc.subjectfuture orientationuk
dc.subjectdevelopment of identityuk
dc.subjectпідлітковий вікuk
dc.subjectособистістьuk
dc.subjectорієнтації на майбутнєuk
dc.subjectпідлітковий вікuk
dc.subjectособистістьuk
dc.subjectорієнтації на майбутнєuk
dc.subjectтимчасові орієнтаціїuk
dc.subjectрозвиток іденти­чностіuk
dc.titleRelations between identity and temporal orientation in adolescenceuk
dc.title.alternativeЗв’язок між ідентичністю та тимчасовою орієнтацією у підлітковому віціuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liberska H..pdf1.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.