Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20242
Title: Multicultural dialogue in the process of formation of cadets multicultural competence
Other Titles: Мультикультурний діалог у процесі формування мультикультурної компетентності курсантів
Authors: Yerastova-Mykhalus, I.
Zelenska, O.
Keywords: multicultural dialogue
cadets
intercultural tolerance
multicaultural competence
полікультурний діалог
курсанти
міжкультурна толерантність
міжкультурна компетентність
Issue Date: 2024
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Abstract: The article discusses the importance of multicultural dialogue in developing cadets’ multicultural competence in higher military educational institutions. It addresses the need for future military professionals to understand and respect different cultures, emphasizing tolerance, respect, and awareness of cultural diversity as its key attributes. The article aims to highlight the essence of multicultural dialogue in shaping a modern military specialist’s multicultural competence and details its implementation during cadets’ training in higher military eduacation institutions. The following research methods were used: analysis, synthesis, generalization and systematization of scientific, educational and methodological literature etc. У статті висвітлюється важливість міжкультурного діалогу для розвитку полікультурної компетентності курсантів у військових навчальних закладах вищої освіти. Підкреслюється необхідність розуміння та поваги до різних культур майбутніми військовими фахівцями. Зазначається, що толерантність, повага та усвідомлення культурного розмаїття є ключовими атрибутами полікультурної компетентності.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20242
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6.pdf274.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.