Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20160
Title: Лінгвокультурологічний аналіз сучасних воєнних музиконімів
Authors: Крупеньова, Тетяна Іванівна
Krupeneva, Tetiana Ivanivna
Keywords: ономастика
ідеоніми
власна назва
музиконіми
однокомпонентні словосполучення
onomastics
ideonyms
proper name
musiconyms
one-component word combinations
Issue Date: 2024
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Крупеньова Т. І. Лінгвокультурологічний аналіз сучасних воєнних музиконімів / Т. І. Крупеньова // Нова лінгвістична парадигма: напрями і перспективи. Колективна монографія. За ред. Н. В. Кондратенко. – Вінниця : ТВОРИ, 2024. – С. 125-133.
Abstract: У статті проаналізовано структурно-семантичні особливості українських сучасних воєнних музиконімів. Актуальність теми дослідження полягає в потребі всебічного дослідження сучасних українських музиконімів і опису їх характерних ознак як особливого виду онімів. Об’єктом дослідження є найменування українських музиконімів. Предметом дослідження є лінгвокультурологічні особливості сучасних воєнних українських музиконімів. Мета дослідження полягає в комплексному аналізі лінгвістичних особливостей українських музиконімів. Зазначено, що, як назва пісні, так і заголовок літературного твору є повноправними компонентами тексту, вбираючи в себе його зміст, ідейні та жанрові особливості. Музиконіми виконують інформативну функцію, яка має подвійну роль, бо з одного боку, інформує аудиторію про зміст пісні, а з іншого, підштовхує її до того, щоб послухати її, тобто інформативна функція музиконімів охоплює функцію рекламну, а також прагматичну. Доведено, що використання ресурсів різних лексичних пластів, оцінної лексики, зображально-виражальних засобів і фразеологізмів не тільки прикрашають мовлення, а й посилюють його вплив на слухачів, допомагають більш точно і яскраво висловити авторський задум. А добре продуманий підбір засобів і точне слововживання в назві пісні може сприяти реалізації його прагматичної установки і експресивної функції. На семантичному рівні було виділено музиконіми, що вказують на героя – це імена, певна риса образу персонажа чи характеру, професію; а також ті, що містять вказівку на місце дії, воно може бути як і реальним, так і нереальним. Цікавою є змішана група, в якій поєднані декілька семантичних компонентів. За структурними особливостями музиконіми було розділено на три групи: найменування-словоформи; найменування-словосполучення; найменування-речення: односкладні і двоскладні. За структурою було проаналізовано 80 музиконімів серед яких домінувальними є двокомпонентні й однокомпонентні словосполучення. Music names perform an informative function with a dual purpose because on one hand, it informs the audience about the content of the song, and on the other, it prompts them to listen to it, that is, the informative function of musiconyms includes an advertising function, as well as a pragmatic one. It has been proven that the use of resources from various lexical layers, evaluative vocabulary, figurative and expressive means and phraseological units not only embellish speech, but also enhance its impact on listeners, help express the author's idea more accurately and vividly. In addition, a well-thought-out selection of means and precise wording in the title of the song can contribute to the realization of its pragmatic attitude and expressive function. On the semantic level, musiconyms indicating a hero were highlighted - these include names, a certain feature of the image of a character or personality, profession; as well as those containing an indication of the place of action, which can be both real and unreal. The mixed group in which several semantic components are combined is of interest. According to structural features, musiconyms were divided into three groups: name-wordforms; name-phrases; name-sentences: monosyllabic and bisyllabic. By structure, 80 music names were analyzed, among which two-component and onecomponent word combinations are dominant. Musiconyms have at their disposal a significant number of lexical means that implement the expressive function of song names. The use of resources from various lexical layers, evaluative vocabulary, visual and expressive means not only embellish speech, but also enhance its impact on listeners, help express the author's idea more accurately and vividly.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20160
Appears in Collections:Кафедра української філології і методики навчання фахових дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krupeneva Tetiana Ivanivna.pdf3.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.