Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2000
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧен Люсін-
dc.contributor.authorCheng Luxin-
dc.date.accessioned2019-04-01T08:46:31Z-
dc.date.available2019-04-01T08:46:31Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЧен Люсін. Творчий потенціал вокальної підготовки майбутніх учителів музики / Чен Люсін // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 10. – С. 157–161.uk
dc.identifier.issn2311-8466-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2000-
dc.description.abstractУ статті актуалізовано проблему творчого розвитку студентів у класі постановки голосу на основі творчого потенціалу вокального мистецтва. Вказано на два аспекти вокальної підготовки: технологічний та художньо-образний, серед яких перевага у самостійній та викладацькій діяльності досі знаходиться на боці технології володіння вокальним голосом. Обґрунтовано функції вокального мистецтва, що зумовлюють його творчий потенціал: культурологічна, ментальна, творчо-розвивальна (індивідуально-особистісна). Зроблено акцент на педагогічному ресурсі вокальної лірики у реалізації функціонально смислових векторів вокальної підготовки майбутніх учителів музики. The article deals with the issue of students’ creative development in the process of vocal training on the basis of the creative potential of vocal arts. Vocal training at pedagogical universities has its specificity, because at the level of training Bachelor-degree students, the mastering of methods of working with child’s voice and voice-training are considered as the main professional competences of students. The vocal training also involves mastering the techniques of working with child repertoire, ensembles with different types of voice, etc. There are two aspects of vocal training – technological (mastering the vocal apparatus), as well as artistic and imaginative (the creative component of vocals). Special attention is paid to the advantage of the technological component in the process of training. Vocal training is considered as a complex and multi-aspect process which has powerful motivational and performance resource for students majoring in vocals. The creative potential of singing is predetermined by the following functions: culturological, mental, as well as creative and developmental. They determine the functional vectors of future Music teachers’ vocal training. The creative potential of students’ vocal training is based both on culturological, artistic and mental, as well ascreative and development directions of vocal arts, which perform the corresponding functions, so they can be purposefully applied in the educational process. Besides, in the article, vocal lyrics is considered as a pedagogical resource which provides the emotional experience, contributes to the realisation of functional and meaningful vectors of future Music teachers’ vocal training.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectвокальна підготовкаuk
dc.subjectвокальне мистецтвоuk
dc.subjectтворчий потенціал вокальної підготовкиuk
dc.subjectмайбутні вчителі музикиuk
dc.subjectvocal traininguk
dc.subjectvocal artsuk
dc.subjectcreative potential of vocal traininguk
dc.subjectfuture music teachersuk
dc.titleТворчий потенціал вокальної підготовки майбутніх учителів музикиuk
dc.title.alternativeCreative potential of future music teachers’ vocal traininguk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Чен Люсин.pdf628.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.