Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19864
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗагородня, А.-
dc.date.accessioned2024-08-02T11:53:56Z-
dc.date.available2024-08-02T11:53:56Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЗагородня А. Соціально-антропологічні ідеї розвитку філософії освіти у філософсько-культурологічній естетичній концепції В. Сімовича / А. Загородня // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2023. – № 2. – С. 22-26.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19864-
dc.description.abstractСтаттю присвячено теоретико-практичному обґрунтуванню сутності соціально-антропологічних ідей в українській філософії освіти в контексті філософсько-культурологічної естетичної концепції В. Сімовича. Актуалізовано постать В. Сімовича як відомого українського педагога, просвітителя, мовознавця, чий творчий шлях розгортався в період проведених реформ, об'єднання українських земель в одну державу, утвердження національної освіти на всіх рівнях та убавляння темпу демократизації всіх сторін українського національного життя. Теоретико-методологічною основою дослідження виступили такі загальнонаукові методи, як-от: метод аналізу і синтезу, наукової абстракції, індукції та дедукції, теоретичного моделювання, узагальнення, систематизації, моделювання, абстрактно-логічний. Визначено, що підґрунтям просвітницької діяльності В. Сімовича щодо освіти та національного виховання стали соціально-економічні, політичні та культурно-освітні умови функціонування українського суспільства, метою якої було збереження національної духовної ідентичності молодого покоління. Визначено, що характерною рисою педагогічної творчості Василя Сімовича є послідовна боротьба за утвердження в Україні української мови з метою викладання, навчання та виховання молоді в національних традиціях. Представлено перелік наукових праць В. Сімовича, у яких розкрито особливості граматики рідної мови та української літератури, як-от: «Коротенька українська правопись» (1917 р.), «Як стати по-українському грамотним» (1919 р.), «Граматики української мови» (1919 р.), «Рідне письменство: (що кожний українець повинен прочитати з рідного письменства)» (1918 р.), «Українська література. Погляд на її історичний розвиток» (1934 р.). Аргументовано наукову позицію, що визначне місце в просвітницько-педагогічній спадщині В. Сімовича належить дослідженню виховного впливу рідної мови, фольклору, символіки, народних традицій, мистецтва, звичаїв і обрядів на особистість, як пріоритетних засобів виховання та розвитку. Розроблено схему соціально-антропологічних ідей розвитку філософії освіти у філософсько-культурологічній естетичній концепції В. Сімовича, в основу якої ввійшли такі її основні компоненти, як-от: самобутність рідної мови; українознавчий зміст освіти; викладання, навчання і виховання молоді в національних традиціях; формування творчої активної особистості з глибокими громадськими якостями, які в комплексі складають національну систему освіти.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectвихованняuk
dc.subjectнаціональна система освітиuk
dc.subjectВ. Сімовичuk
dc.subjectфілософсько-культурологічно-естетична концепціяuk
dc.subjectфілософія освітиuk
dc.titleСоціально-антропологічні ідеї розвитку філософії освіти у філософсько-культурологічній естетичній концепції В. Сімовичаuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf445.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.