Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19847
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМеленчук, Наталя Іванівна-
dc.contributor.authorMelenchuk, Natalya Ivanivna-
dc.date.accessioned2024-08-01T13:17:46Z-
dc.date.available2024-08-01T13:17:46Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationМеленчук Н. Емоційний інтелект як ресурс авантюрності / Н. Меленчук // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2023. – № 1. – С. 43-50.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19847-
dc.description.abstractУ статті викладено результати теоретико-емпіричного дослідження психологічних ресурсів та чинників авантюрності як стійкої властивості особистості. На даному етапі дослідження доводиться, що емоційний інтелект може виконувати функцію ресурсу авантюрності. Припускається, що показники авантюрності та емоційного інтелекту пов’язані між собою, причому високий рівень емоційного інтелекту та окремих його показників може підтримувати і навіть провокувати прояви авантюрності. Розкрито поняття авантюрності та емоційного інтелекту. Надано опис існуючих уявлень про авантюрність та емоційний інтелект у роботах вітчизняних і зарубіжних учених. Авантюрність (схильність до авантюрної поведінки) як складна властивість особистості розглядається з позицій континуально-ієрархічного підходу до структури особистості. Сутність емоційного інтелекту розкрито у здібності особистості розуміти власні ставлення, що репрезентуються в емоціях, та управляти емоційною сферою на основі інтелектуального аналізу та синтезу. Актуальність дослідження зумовлена потребою вивчення властивостей особистості, котрі вимагають сміливих, швидких, ризикованих і авантюрних дій в умовах високої невизначеності. Для емпіричного дослідження вибрано «Тест-опитувальник схильності до авантюрності» (АВАНТ-1) О.П. Саннікової, О.І. Саннікова, Н.І. Меленчук, методику «Діагностика емоційного інтелекту» Н. Холла, опитувальник «Емоційний інтелект» (ЕмІн) Д.В. Люсіна. Використовувалися кількісний (кореляційний) та якісний (метод «асів» та метод «профілів») аналіз даних. Презентовано результати кореляційного аналізу взаємозв’язків показників авантюрності та емоційного інтелекту. Виявлено наявність додатних значущих взаємозв’язків між показниками авантюрності і більшістю показників емоційного інтелекту. Отримані результати вказують на те, що схильність до авантюрної поведінки характеризується здатністю розуміти емоційний стан людини на основі зовнішніх проявів емоцій та внутрішніх станів інших людей; здатністю викликати у інших людей ті чи інші емоції; розпізнавати та розуміти власні емоції; керувати своїми емоціями та контролювати зовнішні прояви своїх емоцій. Надано опис профілів характеристик авантюрності осіб із різним рівнем емоційного інтелекту. Отримано результати, що підтверджують вплив емоційного інтелекту на прояви авантюрності, і тим самим доведено, що емоційний інтелект виконує ресурсну функцію по відношенню до схильності до авантюрної поведінки.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectавантюрністьuk
dc.subjectсхильність до авантюрної поведінкиuk
dc.subjectособистістьuk
dc.subjectемоційний інтелектuk
dc.subjectвластивість особистостіuk
dc.subjectресурсuk
dc.subjectкількісний аналізuk
dc.subjectякісний аналізuk
dc.titleЕмоційний інтелект як ресурс авантюрностіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7.pdf411.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.