Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19830
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ситнік, Світлана Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Sytnik, Svitlana Volodymyrivna | - |
dc.date.accessioned | 2024-07-31T12:24:54Z | - |
dc.date.available | 2024-07-31T12:24:54Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Ситнік С. Особистісні детермінанти емоційного вигорання педагогів / С. Ситнік // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2024. – № 1. – С. 81-88. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19830 | - |
dc.description.abstract | У статті представлені результати емпіричного особистісних детермінантів емоційного вигорання педагогів. Емоційне вигорання розуміється як стан виснаження, який охоплює фізичні, емоційні та психологічні прояви у відповідь на перевантаження роботою, стрес, дисбаланс між роботою та особистим життям, неефективне керівництво. У дослідженні доведено, що особливостями особистості які детермінують емоційне вигорання педагогів, є тенденція до неврівноваженого та напруженого реагування на складні обставини, яка посилюється нетовариськістю, підозрілістю, тривожності та погано сформованими вміннями управляти своїми емоціями. Натомість, розвиток соціальних та емоційних навичок, а також професійна самореалізація сприяє успішному управлінню емоційним вигоранням у педагогічній діяльності. В доказ наведено такі аргументи: а) кореляція емоційного вигорання з емоційною нестабільністю, інтровертованістю, депресивністю, дратівливістю, недостатньою емпатією, невмінням регулювати власні емоції, недооцінкою власних психологічних ресурсів та неефективним їх використанням; б) відмінними рисами педагогів з високим рівнем емоційного вигорання є низька самооцінка, слабка комунікабельність, нормативність поведінки, підозрілість, тривожність, емоційна незрілість, нереалізованість у професії та ін.; в) основними комплексами особистісних характеристик, які посилюють емоційне вигорання, є висока емоційна напруга при поганій емоційній регуляції, емоційно-соціальна дисгармонія та недостатня професійно-особистісна самореалізація. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | напруження | uk |
dc.subject | резистенція | uk |
dc.subject | виснаження | uk |
dc.subject | емоційна зрілість | uk |
dc.subject | психологічна ресурсність | uk |
dc.title | Особистісні детермінанти емоційного вигорання педагогів | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2024 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.