Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19826
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2024-07-31T11:47:44Z-
dc.date.available2024-07-31T11:47:44Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЖуравльова Л. Особистісні властивості та компетенції майбутніх фахівців соціономічних професій / Л. Журавльова // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2024. – № 1. – С. 53-62.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19826-
dc.description.abstractАктуальність проблеми. Оскільки емпатія є базовою метанавичкою фахівців соціономічних професій і, загалом, умовою існування людської цивілізації, то вивчення особливостей розвитку цього феномену у фахівців допомагаючих професій є вкрай важливим для здійснення спрямованих психологічних інтервенцій. Мета дослідження полягала у вивченні темпорального аспекту розвитку емпатії та її особистісних корелятів у майбутніх фахівців соціономічних професій. Ми припустили, що глобалізаційні процеси, технологічний розвиток, зокрема віртуалізація соціальних та міжособистісних взаємин, поглиблення ситуацій невизначеності детермінують негативну динаміку еволюційного розвитку емпатії особистості. Методи дослідження: тест на визначення рівня розвитку емпатії для підлітків та юнаків Л. П. Журавльової, самоактуалізаційний тест Ю. Є. Альошиної, Л. Я. Гозмана, М. В. Кроз (САТ), тест упевненості в собі В. Г. Ромека, тест-опитувальник дослідження рівня асертивності (модифікований В. Каппоні, Т. Новак), опитувальник К. Томаса «Визначення способів регулювання конфліктів» (стратегічні форми поведінки в конфліктній ситуації), методика діагностики спрямованості особистості Б. Басса в адаптації Л. П. Журавльової та М. К. Романової з метою діагностики екологічної (екоцентричної) спрямованості. Результати. Отримані результати підтвердили гіпотезу щодо негативної еволюційної динаміки емпатії людини. Знаходження емпіричних особистісних корелятів емпатії майбутніх фахівців соціономічного спрямування є умовою актуалізації та формування фахових компетентностей, зокрема soft skills. Психокомплекс емпатійних детермінант soft skills майбутніх фахівців соціономічних професій репрезентується системою особистісних корелятів інтегральної емпатії та співчуття (її когнітивно-емоційна форма). Складовими психокомплексу є емпатія, контактність, пізнавальні потреби, креативність, асертивність, екоцентрична спрямованість. Володіння такими метанавичками дозволить останнім створювати фасилітативні простори для професійних психологічної допомоги та супроводу потерпілих внаслідок повномасштабного вторгнення Росії в Україну.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectінтегральна емпатіяuk
dc.subjectформи емпатіїuk
dc.subjectсамоактуалізаціяuk
dc.subjectасертивністьuk
dc.subjectекологічна спрямованістьuk
dc.subjectемпатійна міжособистісна взаємодіяuk
dc.subjectм’які навички (soft skills)uk
dc.subjectфахові компетенціїuk
dc.titleОсобистісні властивості та компетенції майбутніх фахівців соціономічних професійuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.pdf340.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.