Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19814
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHlushchenko, O. V.-
dc.date.accessioned2024-07-31T08:31:22Z-
dc.date.available2024-07-31T08:31:22Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationHlushchenko O. V. Besonderheiten der funktionsweise phraseologischer einheiten-farbebezeichnungen im englischsprachigen internetwerbdiskurs / O. V. Hlushchenko // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : Лінгвістичні науки : зб. наук. праць. – Одеса : Видавничий дiм «Гельветика», 2024. - №38. - С.18-29.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19814-
dc.description.abstractThe article is dedicated to the peculiarities of the functioning of phraseological units of color nominations in modern advertising Internet discourse. The problem of studying the content and symbolism of colors through the prism of national cultural values acquires particular importance in the context of continuous integration both in the field of linguistic knowledge and in the field of intercultural communication, which in fact testifies to the relevance of scientific research. The interest in the study of color names can be explained by the fact that the symbolism of color names for each nation reflects in some way a unique worldview, a linguistic image of the world. Color names can reflect national history, the brightest historical periods. The study of color symbolism is also carried out in fields of knowledge such as psychology, linguistics, and ethnolinguistics. Since the use of color names reflects the traditions and history of a particular ethnic group, and also depends on the geographical location, climatic conditions, etc. Most phraseological units of color names can be represented by phrases that are formed according to patterns typical of advertising texts. The morphological peculiarity of the phraseological units of color designations in the Anglo-American advertising Internet discourse is that they are expressed by nouns and adjectives as well as by other linguistic parts. As a result of comparing the frequency of the use of simple and complex phraseological units of color names in English-language advertising texts, it was found that the highest frequency of the function of complex phraseological units of color names is observed in the field of cosmetics and the lowest in the field of clothing advertising. Стаття присвячена особливостям функціонування фразеологічних одиниць на позначення кольору в сучасному рекламному Інтернет-дискурсі. Проблема вивчення змісту та символіки кольорів крізь призму національно-культурних цінностей набуває особливого значення в контексті безперервної інтеграції як у галузі мовних знань, так і в царині міжкультурної комунікації, що фактично свідчить про актуальність наукового дослідження. Інтерес до вивчення назв кольорів можна пояснити тим, що символіка цих назв для кожного народу відображає певним чином своєрідний світогляд, мовний образ світу. Кольорові назви можуть відображати національну історію, найяскравіші історичні періоди. Вивчення кольорової символіки здійснюється також у таких галузях знань, як психологія, лінгвістика, етнолінгвістика, оскільки використання кольоративів відображає традиції та історію того чи того етносу, а також залежить від географічного положення, кліматичних умов і т. д. Більшість фразеологізмів-назв кольорів можуть бути представлені словосполученнями, що утворені за шаблонами, характерними для рекламних текстів. Морфологічна особливість фразеологічних кольоративів у англо-американському рекламному інтернет-дискурсі полягає в тому, що вони виражаються іменниками, прикметниками, а також іншими частинами мови. В результаті порівняння частоти використання простих і складних фразеологізмів-кольоративів у англомовних рекламних текстах було встановлено, що найвища частота функції складних фразеологізмів такого типу спостерігається в царині реклами косметики і найнижча – в царині реклами одягу.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherВидавничий дiм «Гельветика»uk
dc.subjectadvertising Internet discourseuk
dc.subjectcolor symbolismuk
dc.subjectintercultural communicationuk
dc.subjectphraseological unitsuk
dc.subjectрекламний інтернет-дискурсuk
dc.subjectкольорова символікаuk
dc.subjectміжкультурна комунікаціяuk
dc.subjectфразеологізмиuk
dc.titleBesonderheiten der funktionsweise phraseologischer einheiten-farbebezeichnungen im englischsprachigen internetwerbdiskursuk
dc.title.alternativeОсобливості роботи фразеологізмів і кольорових позначень в англомовному інтернет-рекламному дискурсіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hlushchenko.pdf235.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.