Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19797
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБогданова, І.-
dc.date.accessioned2024-07-30T10:16:03Z-
dc.date.available2024-07-30T10:16:03Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationБогданова І. Особистость вчителя як виняткова індивідуальність: соціально-психологічний контекст / І. Богданова// Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2024. – № 1. – С. 13-16.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19797-
dc.description.abstractПедагогічна свідомість громадян причетних до системи освіти, в період, який розпочався ще у 2013 році з подій майдану й дотепер, коли триває кривава війна на теренах України, змінилась кардинально. У педагогічної спільноти змінився погляд на: роль вчителя в системі освіти; зміст освіти; організацію та управляння освітнім процесом; розвиток особистості, її формування, становлення, удосконалення тощо. Водночас відбулося усвідомлення значущості спільних духовних цінностей, розвитку яких треба надавати перевагу в освітньому процесі будь-яких навчально-виховних закладів, бо творення суспільної реальності його учасниками має саме таке підґрунтя. Недарма в концепції Нової української школи (НУШ) започатковано новий зміст освіти, заснований на формуванні ключових компетентностей, потрібних особистості для успішної самореалізації в суспільстві, важливим складником якого є партнерство загалом і педагогічне зокрема. Представниками понад 50 країн світу причетних до системи освіти, в основу партнерства закладено формування спільних цінностей, які визнані пріоритетними. Серед них слід відзначити: любов, доброта, мудрість, справедливість, вміння пробачати, віра, критичне й креативне мислення, співпраця, вдячність, поцінування краси, гумор тощо. Провідником означених цінностей та багатьох інших на тлі трансформаційних процесів, що відбуваються у світі загалом, виявляється постать вчителя. Роль сучасного вчителя виняткова, бо його індивідуальна особистісна позиція слугує прикладом у прояві ціннісних орієнтацій, в організації міжособових стосунків та міжособової взаємодії в освітньому процесі, у пристосуванні до надскладних умов життя, у соціальній перцепції, що дозволяє адекватно розуміти інших людей, події, процеси тощо. Таким чином, під впливом соціального оточення і власного самоконструювання проявляється соціально-психологічна обізнаність сучасного вчителя. Вона є багатомірною здатністю особистості вчителя як виняткової індивідуальності, що проявляє самосвідомість у вигляді: самопізнання, самооцінки, самоконтролю, самоаналізу, самоспостереження, самопочуття, саморегуляції, самовідчуття та характеризується специфічним чуттям, проблемним баченням, тонким розумінням, творчим уявленням, чіткою пронизливістю, практичною мудрістю.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectсоціально-психологічна обізнаність вчителяuk
dc.subjectвиняткова індивідуальністьuk
dc.subjectбагатомірна здатністьuk
dc.subjectсуб’єкт-суб’єктна взаємодіяuk
dc.titleОсобистость вчителя як виняткова індивідуальність: соціально-психологічний контекстuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf288.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.