Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19126
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRomenska, Tamara Hryhorivna-
dc.contributor.authorРоменська, Тамара Григорівна-
dc.date.accessioned2024-05-13T11:54:40Z-
dc.date.available2024-05-13T11:54:40Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19126-
dc.description.abstractЗ урахуванням міждисциплінарного аналізу змісту поняття «соціальнопобутові навички» (далі СПН), у дослідженні такі навички будуть розглядатися як компетенції, що полягають, залежно від можливостей дитини, у швидкому і безпомилковому виконанні відповідних дій стосовно побуту в поєднанні з уміннями управляти своїми рухами і побудови системи взаємодії дошкільників із дитячим церебральним паралічем (далі ДЦП) із дорослими та однолітками, що передбачає їх готовність до взаємопідтримки та будується на основі засад культури, зокрема, закладення базису особистісної культури, необхідної для засвоєння й активного відтворення соціального досвіду у спілкуванні та діяльності. Питання формування СПН у дітей дошкільного віку з типовим розвитком є предметом вивчення науковців Г. Бєлєнької, Р. Буре, Є. Герасимової, Г. Годіної, Л. Захаревич, Т. Маркової, В. Нечаєвої, Д. Сергєєвої та ін. Незначна група дослідників у галузі спеціальної освіти та психології вивчала специфіку формування СПН у дітей різного віку з ДЦП (С. Аттермієр, К. Дженс, Н. Климон, Н. Мартін, О. Наумов, Б. Хаккер). Відтак, зазначене спонукає до аналізу основ формування СПН у різноаспектних дослідженнях українських та зарубіжних ортопедагогів і ортопсихологів (Е. Артеменко, Л. Вознюк, Н. Войцель, О. Глоба, Е. Данілавічютє, Л. Ержебет, Т. Зальцман, А. Заплатинська, М. Єфименко, В. Кобильченко, Л. Коваль, Н. Кукса, X. Мюллер, А. Обухівська, І. Омельченко, А. Путятин, М. Родненок, Taking into account the interdisciplinary analysis of term “social and everyday skills” (hereinafter referred to as “SES”), in this study, such skills will be considered as competences which consist according to child’s capability in immediate and exact execution of actions with regard to everyday life combined with the ability to control their own movements and the creation of interaction between preschool children with infantile cerebral palsy (hereinafter referred to as “ICP”) and adults and agemates that suggests their readiness for mutual assistance and is based on culture, in particular, personal culture necessary for the acquiring and active performance of social experience in communication and activities. The problem of SES development in preschool children with typical mental development is studied by scientists such as G. Bielienka, R. Bure, Ye. Gerasymova, G. Godina, L. Zakharevich, T. Markova, V. Nechaieva, D. Sergieieva, and others. Only a few scientists in the field of special education and psychology studied the specifics of SES development in children with ICP of different age (S. Attermiier, K. Jens, N. Klymon, N. Martin, O. Naumov, B. Hacker).uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherРоменська Т.Г. Формування соціально-побутових навичок у дітей дошкільного віку із дитячим церебральним паралічем : дис. канд. пед. наук за спец. : 13.00.03 – корекційна педагогіка (016 Спеціальна освіта) / Роменська Тамара Григорівна; наук. керівник І. М. Омельченко; Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка. - Київ, 2018. - 304 с.uk
dc.subjectobjectiveuk
dc.subjectsubject practical and socio-communicative competencesuk
dc.subjectchildren with ICPuk
dc.subjectpreschool childrenuk
dc.subjectsocial and everyday skillsuk
dc.subjectdevelopment techniqueuk
dc.subjectпредметно-практична і соціально-комунікативна компетенціїuk
dc.subjectдіти з ДЦПuk
dc.subjectдошкільникиuk
dc.subjectсоціально-побутові навичкиuk
dc.subjectтехнологія формуванняuk
dc.titleРоменська Т. Г. Формування соціально-побутових навичок у дітей дошкільного віку із дитячим церебральним паралічем : дис. канд. пед. наукuk
dc.title.alternativeDevelopment of social and everyday skills in preschool children with cerebral palsyuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Romenska.pdf5.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.