Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18640
Title: | Методика підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до просвітницької діяльності із застосуванням інформаційно-комунікативних технологій |
Other Titles: | Methods of training future music teachers for educational activity using information and communication technologies. – Qualifying scientific work on the rights of the manuscript |
Authors: | Ван Цзинюань Vang Zixuan |
Keywords: | майбутні вчителі музичного мистецтва діяльність просвітницька діяльність компетентність фахова компетентність полікультурна освіта інформаційно-комунікаційні технології дистанційне навчання цифрові медіа комп’ютерні технології здатність до розуміння музики освітнє середовище закладу вищої освіти навички міжособистісного спілкування науковий напрям діяльності методичний напрям діяльності педагогічні умови практичний напрям діяльності future music teachers activity educational activity competence professional competence multicultural education information and communication technologies distance learning digital media the educational environment of a higher education institution interpersonal communication skills computer technologies the ability to understand music pedagogical conditions вища професійно-педагогічна освіта higher professional and pedagogical education scientific methodical and practical areas of activity |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Ван Цзинюань Методика підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до просвітницької діяльності із застосуванням інформаційно-комунікативних технологій : дис... доктора філос. за спеціальністю 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) / Ван Цзинюань ; наук. кер. Н. М. Толстова; Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. - Одеса, 2023. - 247 с. |
Abstract: | У дисертації досліджено проблему підготовки майбутніх учителів музичногомистецтва до просвітницької діяльності із застосуванням інформаційно комунікативних технологій, які уможливлюють впровадження в освітньо виховний процес цікавих для учнів сучасної генерації способів музичного пізнання й завдань, спрямованих на посилення всебічного розвивально-виховного впливу мистецтва на становлення особистості. Значущість просвіти, зокрема – і в галузі музичного мистецтва, для всебічного й гармонійного розвитку особистості, формування її духовної культури й збагачення творчих властивостей, підкреслено в працях мислителів, філософів і науковців всіх епох і цивілізацій – від стародавніх, середньовічних часів, до сьогодення. Тому важливим для вирішення просвітницьких завдань, які постають перед майбутніми вчителями музичного мистецтва, є забезпечення зв’язку полікультурної й музичної освіти, збагачення художнього мислення, творчої уяви, асоціативних уявлень за рахунок освіченості в суміжних видах мистецтва: літературному, зображальному, архітектурному, театральному, хореографічному тощо. The dissertation examines the problem of training future music teachers for educational activities with the use of information and communication technologies, which make it possible to introduce into the educational and educational process methods of musical cognition that are interesting for students of the modern generation and tasks aimed at strengthening the all-round developmental and educational influence of art on the formation of a personality. In the studies of scientists, it is noted that the implementation of these tasks requires the involvement of the individual in active forms of musical activity – primarily perception, as well as in music making and elementary creativity, in the process of which stable spiritual, artistic and aesthetic needs, musical taste, the ability to understand music and selectivity in their artistic preferences are brought up. In their works, it is proved that full-fledged musical perception is based on a complex of natural properties of sensory emotional, emotional-intuitive and reflexive-intellectual components of artistic experience and interdependence of the general artistic and special musical development of the personality. Therefore, it is the connection of the music-educational process with the acquisition of multicultural education by school students conditioned by getting education in related arts: literary, visual, architectural, theatrical, choreographic, etc., which is important for solving this task. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18640 |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Vang Zixuan.pdf | 2.58 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.