Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17873
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIvanchuk, Sabina-
dc.contributor.authorVozniuk, Anna-
dc.contributor.authorSych, Yuliia-
dc.contributor.authorDronova, Olga-
dc.contributor.authorMyskova, Nataliia-
dc.contributor.authorНепомняща, Ірина Миколаївна-
dc.contributor.authorNepomniashcha, Iryna Mykolaivna-
dc.date.accessioned2023-09-19T10:40:45Z-
dc.date.available2023-09-19T10:40:45Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationIvanchuk S. Preparing Future Specialists of Preschool Education for the Development of Conscious Citizenship and Environmental Values of Students /S. Ivanchuk, , O. Dronova , A. Vozniuk , N. Myskova , I. Nepomniashcha , Y. Sych // International Journal of Computer Science and Network Security. - Vоl.22. - No.11, November 2022. - P. 279-283.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17873-
dc.description.abstractThe main purpose of the study is to analyze the specifics of training future preschool education specialists for the development of conscious citizenship and environmental values of students. The methodology includes a number of theoretical methods of analysis. The importance of the issue of professional training of a specialist in a preschool institution is proved, along with an increase in the general and professional culture of a teacher, his readiness to work in alternative institutions for preschool children, it is necessary to develop creative pedagogical thinking, independence, motivational and value attitude to the profession, readiness for further self-education. Based on the results of the research, the key aspects of training future preschool education specialists for the development of conscious citizenship and environmental values of students were determined. Основною метою дослідження є аналіз специфіки підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти до формування свідомої громадянської позиції та екологічних цінностей студентів. Методологія включає низку теоретичних методів аналізу. Доведено важливість питання професійної підготовки фахівця в дошкільному закладі, поряд із підвищенням загальної та професійної культури педагога, його готовності до роботи в альтернативних закладах для дітей дошкільного віку, необхідно розвивати творчу педагогічну мислення, самостійність, мотиваційно-ціннісне ставлення до професії, готовність до подальшої самоосвіти. За результатами дослідження визначено ключові аспекти підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти до розвитку свідомої громадянськості та екологічних цінностей студентівuk
dc.language.isoenuk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.subjectдошкільна освітаuk
dc.subjectпідготовка майбутніхї фахівців дошкільної освітиuk
dc.subjectпедагогічне мисленняuk
dc.subjectгромадкістьuk
dc.subjectекологічні цінностіuk
dc.subjectprofessional traininguk
dc.subjectcommunityuk
dc.subjecttraining of future specialists in preschool educationuk
dc.subjectpre-school educationuk
dc.subjectpedagogical thinkinguk
dc.subjectecological valuesuk
dc.titlePreparing Future Specialists of Preschool Education for the Development of Conscious Citizenship and Environmental Values of Studentsuk
dc.title.alternativeПідготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти до розвитку свідомої громадянськості та екологічних цінностей студентівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Preparing Future Specialists.pdf192.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.