Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17814
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBohush, Alla Mykhailivna-
dc.contributor.authorБогуш, Алла Михайлівна-
dc.date.accessioned2023-08-31T10:55:47Z-
dc.date.available2023-08-31T10:55:47Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationBohush A. М. Cross-cultural approach to the speech training of masters of pre-school education in the multicultural space of Ukraine / А. М. Bohush // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育前沿研究): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2023. – Issue 9. – Р. 68-76.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17814-
dc.description.abstractThe article presents a cross-cultural approach to the speech training of masters of pre-school education in the multicultural space of Ukraine; the concepts "multicultural space of Ukraine", "multicultural education", "multicultural broadcasting environment" are defined; the principles of multicultural education are characterised. A cross-cultural approach is the starting point in the speech training of masters of pre-school education in working in a multilingual and multicultural environment was; it involves mutual penetration and intersection of cultures, a positive attitude to the language of other ethnic groups in the multicultural space of Ukraine, their culture, customs and traditions. It has been proved that the development of cross-cultural competence is the result of the cross-cultural approach to speech training of masters of preschool education. У статті представлено кроскультурний підхід до мовленнєвої підготовки магістрів дошкільної освіти в полікультурному просторі України; визначено поняття «полікультурний простір України», «полікультурна освіта», «полікультурне мовне середовище»; охарактеризовано принципи полікультурної освіти. Початковим у мовленнєвій підготовці магістрів дошкільної освіти до роботи в багатомовному та полікультурному середовищі став кроскультурний підхід. Доведено, що розвиток кроскультурної компетентності є результатом кроскультурного підходу до мовленнєвої підготовки магістрів дошкільної освіти.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherSouth Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin Engineering Universityuk
dc.subjectmulticultural spaceuk
dc.subjectmulticultural educationuk
dc.subjectmultilingual environmentuk
dc.subjectethnosuk
dc.subjectethnic population groupsuk
dc.subjectspeech traininguk
dc.subjectcross-cultural competence.uk
dc.subjectcross-cultural approachuk
dc.subjectmastersuk
dc.subjectполікультурний простірuk
dc.subjectполікультурна освітаuk
dc.subjectбагатомовне середовищеuk
dc.subjectетносuk
dc.subjectетнічні групи населенняuk
dc.subjectкроскультурний підхідuk
dc.subjectмовленнєва підготовкаuk
dc.subjectкроскультурна компетентністьuk
dc.subjectмагістриuk
dc.titleCross-cultural approach to the speech training of masters of pre-school education in the multicultural space of Ukraineuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bohush Alla Mykhailivna.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.