Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17695
Назва: Статус жінки в буддійській традиції : соціальні та релігійні аспекти
Інші назви: The status of women in the buddhist tradition : social and religious aspects
Автори: Svitlytska, V.
Світлицька, Віолета Романівна
Ключові слова: woman
existence
Buddhism
gender issue
spiritual practices
жінка
буддизм
гендерне питання
духовні практики
буття
Дата публікації: 2023
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Світлицька В. Р. Статус жінки в буддійській традиції : соціальні та релігійні аспекти / Віолета Романівна Світлицька // Наукове пізнання : методологія та технологія. – 2023. – № 1 (51). – С. 37-42.
Короткий огляд (реферат): The article is devoted to the socio-philosophical analysis of the position of women in the Buddhist tradition during historical development, to the clarification of the prerequisites of gender-based differences and prospects for overcoming them. Operational methods of theoretical research, such as abstraction, analysis, synthesis, comparison, generalization, specification, are applied among the main research methods. The relevance of the chosen problem is determined by issues of gender inequality in the world in relation to women. From the analysis of information, the author concludes that the Buddhist discourse is characterized by some contradictions in the attitude towards women, due to the peculiarities of the formation and development of the religion. However, the Buddha's religious and philosophical teachings demonstrate flexibility and openness to dialogue in the issue of women's rights and freedoms. As a result of scientific research, the author comes to the conclusion that Buddhism presents a gender-neutral picture of the world. The center of the Buddhist worldview is not the worship of the Creator, but individual human efforts aimed at achieving nirvana. At the same time, focusing attention on gender is part of strengthening faith in the unchanging self, and it is this shackle that must be rid of in the first place, starting on the path of enlightenment. A Buddhist woman is not burdened with the guilt of original sin and does not owe her origin to a man. These factors present the teachings of Siddhartha Gautama as more woman-friendly than the patriarchal religions. Стаття присвячена соціально-філософському аналізу становища жінки в буддійській традиції протягом історичного розвитку, з’ясуванню передумов гендерно зумовлених відмінностей і перспектив їх подолання. Серед основних методів дослідження застосовано операційні методи теоретичного дослідження, як абстрагування, аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, конкретизація. Актуальність обраної проблеми обумовлюється питаннями гендерної нерівності у світі по відношенню до жінок. З аналізу інформацїі автор робить висновок, що буддистському дискурсу притаманні деякі протиріччя у ставленні до жінок, зумовлені особливостями становлення й розвитку релігії. Однак релігійно-філософське вчення Будди демонструє гнучкість і відкритість до діалогу у питанні прав і свобод жінок. В результаті наукової розвідки автор приходить до висновків, що буддизм презентує гендерно нейтральну картину світу. Центром буддистського світогляду є не поклоніння Творцю, а індивідуальні зусилля людини, спрямовані на досягнення нірвани. При цьому акцентування уваги на статі є частиною підкріплення віри у незмінне Я, а саме цієї окови належить позбавитися в першу чергу, стаючи на шлях просвітлення. Буддійська жінка не обтяжена провиною за первородний гріх і не зобов’язана чоловіку своїм походженням. Ці чинники презентують вчення Сіддгартхи Ґаутами як більш дружнє до жінок, ніж патріархальні по своїй суті релігії.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17695
Розташовується у зібраннях:2023

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Svitlytska.pdf312.64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.