Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17220
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТарасенко, Ольга Андріївна-
dc.contributor.authorTarasenko, Olga Andriivna-
dc.contributor.authorТарасенко, Андрій Андрійович-
dc.contributor.authorTarasenko, Andriy Andriyovych-
dc.date.accessioned2023-05-12T09:29:11Z-
dc.date.available2023-05-12T09:29:11Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationТарасенко О. А. Світова Михайла Гуйди / О. А. Тарасенко // Art and Design. - №2. - 2021. - С. 152-163.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17220-
dc.description.abstractМетою статті є дослідження особливості моделі світобудови в жанрових портретах картинах і композиціях сучасного українського художника М. Є. Гуйди. Використовуються історико-культурологічний, компаративний, іконографічний, іконологічний методи. Результати. Ідейний зміст і особливості формальної побудови програмних композицій М. Є. Гуйди розглянуто в контексті спадщини світового мистецтва. Виявлено національний характер образів і символів: рідної землі, дому, роду; характер прояву взаємозв'язку земного і небесного. Показано, що в центрі світобудови творив художника – одухотворена людина з народу. Зображення людей різного віку у взаємозв'язку з природою допомагає передати гармонійний рух часу, його плин. Визначено, що для українського майстра базовим є аристократичний парадний портрет. Художньо-стилістичний аналіз виявив, що в портретах-картинах «Біля криниці» (2013), «Баба Килина» (2016) канонічна композиція трансформована художником розширенням простору, що наповнений індивідуальним символічним змістом. Складові ритуального парадного портрета (колони, драпірування, стіл-вівтар) перетворені в образ козацького дому-двору з огорожею, деревом життя, колодязем, доріжкою-веселкою. У картині «Зелені свята» (2004) дім показаний як храм. У композиції «Чумацький шлях» (2014) світ представлений як світобудова – модель вселенського дому, з архітектонікою землі і неба. The ideological content and the particular features of the formal solution of figurative compositions are considered in the context of the heritage of world art. The national character of the images and symbols of the house, the clan and the native land are revealed; as is the nature of the manifestation of the relationship of the earthly and the heavenly. It was found that in the center of creation in compositions of M. E. Guyda is a spiritually inspired person from the folk. The depiction of people of different ages in interaction with nature helps to convey a natural course of timeuk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectживопис Україниuk
dc.subjectтворчість М. Є. Гуйдиuk
dc.subjectмодель світуuk
dc.subjectсвітобудоваuk
dc.subjectпарадний портретuk
dc.subjectобраз дому-двору-храмуuk
dc.subjectpainting of Ukraineuk
dc.subjectthe work of M. E. Guydаuk
dc.subjectmodel of the worlduk
dc.subjectthe universeuk
dc.subjectceremonial portraituk
dc.subjectthe image of the courtyard and the house-templeuk
dc.titleСвітова Михайла Гуйдиuk
dc.title.alternativeUniverse by Мykhailo guydauk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра образотворчого мистецтва

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tarasenko Olga Andriivna.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.