Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16424
Title: Агресія Російської Федерації в морських просторах України: політико-правові заходи протидії
Other Titles: Russian Aggression in the Maritime Zones of Ukraine: Political and Legal Countermeasures
Authors: Устименко, Богдан Миколайович
Keywords: Ukraine
the Russian Federation
the Black Sea
the Sea of Azov
the Kerch Strait
aggression in the maritime zones
Україна
агресія в морських просторах
Російська Федерація
Чорне море
Азовське море
Керченська протока
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Устименко Б. М. Агресія Російської Федерації в морських просторах України: політико-правові заходи протидії / Богдан Миколайович Устименко // Політикус : наук. журнал. – 2022. – № 3. – С. 110–117.
Abstract: In 2014 the Russian Federation, disregarding the norms of international law, occupied the Autonomous Republic of Crimea and city of Sevastopol, Ukrainian maritime zones adjacent to the peninsula, part of the Donetsk and Luhansk regions. In 2022 RF launched a full-scale war against Ukraine, in particular, actively using the adjacent sea areas of the Black and Azov Seas. According to the author, it is possible to stop the unprovoked, unjustified aggressive policy of Russia only with the help of international community, in particular by taking appropriate political and legal countermeasures. The main purpose of the article is to analyze the situation in the Black and Azov Seas and the Kerch Strait in the context of Russian aggression at sea, the destructive impact of the Russian naval blockade against Ukraine, as well as the formulation of important practical recommendations for the state authorities of Ukraine. Achieving the goal of the article is carried out using the main scientific methods: analysis, synthesis, problematization, systematization, specification. As a result of the research, the author formulated a set of recommendations for the Ukrainian authorities, which consists of eighteen points, among which are the following: to revise the Maritime Security Strategy of Ukraine, to develop and adopt a US-Ukraine Strategy on Ensuring Freedom of Navigation in the Black and Azov Seas and the Kerch Strait, to develop and adopt a UK-Ukraine Strategy on Ensuring Freedom of Navigation in the Black and Azov Seas and the Kerch Strait, to take all possible measures for the development and adoption a NATO Strategy for Ensuring Freedom of Navigation in the Black and Azov Seas and the Kerch Strait, to initiate the development and signing of a joint Maritime Security Strategy of the states of the Associated Trio - Georgia, the Republic of Moldova and Ukraine, to denounce the Agreement on the establishment of the Black Sea Naval Co-Operation Task Group-BLACKSEAFOR, to initiate the establishment of a new regional Black Sea Naval Task Group with the aim to ensure freedom of navigation in the Black and Azov Seas and the Kerch Strait, etc. В 2014 році Російська Федерація, нехтуючи нормами міжнародного права, окупувала Автономну Республіку Крим та місто Севастополь, українські морські простори навколо півострову, частину Донецької та Луганської областей, а в 2022 році розпочала повномасштабну війну проти України, зокрема активно використовуючи прилеглі морські райони Чорного та Азовського морів. На думку автора, зупинити неспровоковану, невиправдану агресивну політику РФ можливо тільки за допомогою широкої підтримки міжнародної спільноти, зокрема шляхом вжиття відповідних політико-правових контрзаходів. Основною метою статті є проведення аналізу ситуації в Чорному та Азовському морях і Керченській протоці в контексті російської агресії на морі, руйнівного впливу морської блокади, яку здійснює Російська Федерація, на економіку України, а також формулювання важливих практичних рекомендацій для органів державної влади України. Досягнення поставленої мети та вирішення завдань здійснюється за допомогою основних методів наукового пізнання, а саме: аналіз, синтез, проблематизація, систематизація, конкретизація. В результаті проведеного дослідження автор сформулював комплекс рекомендацій для української влади, який складається з вісімнадцяти пунктів, серед яких є наступні: переглянути Стратегію морської безпеки України, розробити та прийняти спільну американсько–українську Стратегію забезпечення свободи судноплавства в Чорному та Азовському морях і Керченській протоці, спільну британсько–українську Стратегію забезпечення свободи судноплавства в Чорному та Азовському морях і Керченській протоці, вжити можливих заходів щодо розробки та прийняття НАТО Стратегії забезпечення свободи судноплавства в Чорному та Азовському морях і Керченській протоці, ініціювати розробку та підписання спільної Стратегії морської безпеки держав Асоційованого тріо - Грузії, Республіки Молдова та України, прийняти закон про припинення дії стосовно України (денонсацію) Угоди про створення Чорноморської Групи Військово-Морського Співробітництва (BLACKSEAFOR), ініціювати утворення нового регіонального чорноморського військово-морського з’єднання з метою забезпечення свободи судноплавства в Чорному та Азовському морях і Керченській протоці, розробити проект відповідного багатостороннього міжнародного договору (можливо, не тільки з чорноморськими країнами) тощо.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16424
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ustymenko Bohdan Mykolaiovych.pdf235.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.