Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14464
Title: Модель формування професійної компетентності майбутніх економістів засобами мережевих технологій
Other Titles: The model of formation of future economists’ professional competence by means of net technologies
Authors: Болюбаш, Н. М.
Keywords: професійна компетентність
майбутні економісти
інформаційне середовище
мережеві технології
professional competence
information environment
future economists
network technologies
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Болюбаш Н. М. Модель формування професійної компетентності майбутніх економістів засобами мережевих технологій / Н. М. Болюбаш // Наука і освіта. – 2009. – №10. – С. 174-181.
Abstract: Стаття присвячена побудові та науковому теоретичному і експериментальному обґрунтуванню моделі формування професійної компетентності майбутніх економістів засобами мережевих технологій на базі інформаційного середовища. Показано доцільність її побудови, зумовлена необхідністю пошуку нових моделей підготовки компетентних фахівців та механізмів їх реалізації в умовах упровадження в процес професійного навчання компетентнісного підходу та сучасних освітніх інформаційних технологій. The article is dedicated to building up and scientific theoretic and experimental substantiation of the model of formation of future economists’ professional competence by means of net technologies on the basis of informational environment. The author demonstrates expediency of building it up, conditioned by necessity of searching for new models of training competent specialists, and mechanisms of their realization in terms of introducing the competence approach and modern educational informational technologies into the process of professional education.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14464
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
N.M. Bolyubash 2009.pdf120.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.