Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14227
Title: Проблема оцінювання якості підготовки вчителів у вищих навчальних закладах в контексті болонського процесу
Other Titles: Assessment of the quality of teachers’ training at high schools in terms of the bologna process
Authors: Карпова, Елла Едуардівна
Karpova, Ella Eduardivna
Keywords: якість
якість підготовки вчителів
Болонський процес
вищі навчальні заклади педагогічної освіти
quality
quality of teachers’ training
the Bologna process
pedagogical establishments of higher education
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Карпова Е. Е. Проблема оцінювання якості підготовки вчителів у вищих навчальних закладах в контексті болонського процесу / Е. Е. Карпова // Наука і освіта. – 2009. – №7. – С. 79-83.
Abstract: В статті розглядається проблема визначення сутності якості підготовки вчителів, аналізується досвід оцінювання якості підготовки студентів у педагогічних вищих навчальних закладах та його ефективність в контексті Болонського процесу. Пропонується підхід до розуміння природи якості підготовки вчителів та визначення її характеристик. The article covers the problem of determining the quality of teachers’ training; analyzes experience of assessing the quality of students’ training in pedagogical establishments of higher education as well as its effectiveness in terms of the Bologna process. The author suggests an approach to comprehending the nature of the quality of teachers’ training and establishing its characteristics.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14227
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
E.E. Karpova 2009.pdf96.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.