Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1406
Title: Особистість в умовах інформатизації освіти (соціально-філософський аспект)
Other Titles: Personality in informatization education condition (socio-philosophical aspect)
Authors: Комар, Михайло Миколайович
Komar, Mykolay Mykolayovуch
Keywords: інформатизація освіти
інформатизація особистості
психологічні наслідки інформатизації
ціннісні орієнтації особистості
віртуальна реальність
computerization
individual
deviancy
computer addiction
Internet addiction
social norm
Issue Date: 2007
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Комар, М. М. Особистість в умовах інформатизаціі освіти (соціально-філософський аспект) [Текст] : дис. ... канд. філос. наук : 09.00.03 / Михайло Миколайович Комар; наук. кер. А. А. Чунаєва; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського, Каф. філософії та соціології. – Одеса, 2007. – 182 с.
Abstract: Дисертація присвячена соціально-філософському осмисленню особливостей розвитку особистості в умовах інформатизації освіти. Визначено новий погляд на такі кібернетичні прояви, як інформатизація та інтернетизація освіти. Виділено філософський аспект наукового терміну інтернетизація. Розкрито вплив інформатизації та інтернетизації на розвиток та саморозвиток особистості. The dissertation is devoted to social-philosophical comprehension of peculiarities of personality development in the conditions of informatization of education. A new view on such cybernetic manifestations as informatization and interinstitution of education is determined. The philosophical aspect of the scientific term "Internetization" is highlighted. The influence of informatization and internetization on the development and self-development of a personality is revealed.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1406
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Комар Михаил Николаевич.pdf711.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.