Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14068
Title: | Особенности обучения будущих переводчиков аудированию: гендерный аспект |
Other Titles: | Особливості навчання майбутніх перекладачів аудіювання: ґендерний аспект Features of training future translators of listening: gender aspect |
Authors: | Попова, Олександра Володимирівна Popova, Oleksandra Volodymyrivna Попова, Александра Владимировна |
Keywords: | навички аудіювання жінка-комунікант чоловік-комунікант гендерний фактор просодичне оформлення висловлювань listening skills a female-communicant a male-communicant gender factor prosody of utterances |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Попова О. В. Особенности обучения будущих переводчиков аудированию: гендерный аспект / О. В. Попова // Наука і освіта. – 2009. – №3. – С. 113-117. |
Abstract: | В статті розглядаються сучасні програмні вимоги щодо оволодіння майбутніми перекладачами / тлумачами навичками аудіювання. Аналізується значущість гендерного фактору під час навчання майбутніх перекладачів / тлумачів сприймати на слух інформацію. Описано пріоритети деяких наукових шкіл з підготовки перекладачів / тлумачів. This article deals with modern programme requirements to the level of listening skills of intending translators \ interpreters. It analyses significance of the gender factor for training intending translators\interpreters for listening comprehension; highlights priorities of some scientific schools aimed at training interpreters / translators. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14068 |
Appears in Collections: | 2009 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Popova Oleksandra Volodymyrivna 2009 .pdf | 90.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.