Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1317
Title: Впровадження новітніх технологій у процес навчання іноземної мови (на прикладі французької мови)
Other Titles: Implemetation of advanced technologies in the process of teaching a foreign language(using the french language as an example)
Authors: Заволока, С. І.
Zavoloka, S.
Keywords: інноваційне навчання
інформаційно-комунікативні технології
метод проектів
знаннєва парадигма
інтернет-ресурси
практико-орієнтований моно-проект
innovative teaching
information and communication technologies
project-based teaching
knowledgebased paradigm
Internet resources
practice-oriented mono-project
Issue Date: 2016
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Заволока, С. І. Впровадження новітніх технологій у процес навчання іноземної мови (на прикладі французької мови) / С. І. Заволока // Наука і освіта : наук.-практ. журнал . – 2016. – № 4. – С. 65-69.
Abstract: У статті розглянуто особливості впровадження новітніх технологій навчання іноземної мови. Більш детально розглянуто комп’ютеризоване навчання як новий напрямок у вивченні іноземної мови. Автор показує, що використання в навчальному процесі інтерактивних технологій навчання допомагає студентам, робить процес навчання цікавим, пізнавальним, професійно-спрямованим та особистісно значущим. Кожна методика викладання іноземної мови характеризується властивими їй позитивними та негативними рисами і має свою об’єктивну цінність. The aim of the article is a detailed theoretical analysis of the peculiarities of implementing new technologies as the basis of the improvement of foreign language teaching quality and efficiency. The article also deals with the issues of the transition from the knowledge- to the activity-based paradigm, the use of modern educational technologies in teaching as well as the lesson planning that is different from the conventional approach. The tendency of transition from the traditional to the innovative approach of teaching a foreign language has been emphasized in the article. Computer-based teaching as a new trend in teaching a foreign language has been examined. A detailed analysis was conducted through the example of the project “A successful company” among the 2nd year students of majoring in tourism.Basing on the carried out analysis it has been defined that nowadays the new technologies of teaching a foreign language are being actively implemented and used into the educational process. New information technologies are not only the forms, methods and tools of teaching but also a new approach to teaching. On the other hand, there is a need for carefully picked up educational and methodical materials which are also used for practical training. One of ways to combine these parties is the creation of presentations which at the present stage of the latest technologies development are one of the most effective methods of a foreign language teaching. Computer presentations allow a teacher and his/her students to diversify the material of presentations, unite different organizational forms of lessons aiming at receiving good results by the minimum expenses of time. Creativity and autonomous study are of a great importance in teaching a foreign language using innovative technologies. New technologies, according to the author, allow to solve didactic problems and their usage will contribute to an increase of the quality of teaching. All forms and methods of organization a teaching process must be focused on the formation of professional competencies of students.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1317
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Заволока С. І..pdf250.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.