Please use this identifier to cite or link to this item:
                
    
    http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/13020| Title: | To the issue of grammatical errors made by Ukrainian elementary and intermeddiate learners of Chinese and teaching strategies | 
| Other Titles: | До питання граматичних помилок, допущених українськими учнями китайської мови та стратегій навчання на початкових і середніх рівнях | 
| Authors: | Liu Jie | 
| Keywords: | Ukrainian students elementary elementary intermediate Chinese grammatical errors teaching strategies українські студенти граматичні помилки стратегії навчання  | 
| Issue Date: | 2015 | 
| Publisher: | South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky & Harbin Engineering University | 
| Citation: | Liu Jie To the issue of grammatical errors made by Ukrainian elementary and intermeddiate learners of Chinese and teaching strategies / Liu Jie // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育前沿研究): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2015. – Issue 1. – P. 87-94. | 
| Abstract: | The article summarizes some grammatical errors from the compositions of Ukrainian elementary and intermediate learners of Chinese, such as: the wrong use of the adverb ―都‖, the conjunction ― 和‖, the structure― 先……, 然后……‖, and double-object clauses; the omission of measure words; the wrong word order of certain words, adverbials in particular. The nature of the mistakes is determined:1)/ differences in rendering negation in Russian and Chinese; 2) the phenomenon of overgeneralization while learning Chinese; 3) lack of detail explanation in teaching materials. Three teaching strategies are proposedThe article summarizes some grammatical errors from the compositions of Ukrainian elementary and intermediate learners of Chinese, such as: the wrong use of the adverb ―都‖, the conjunction ― 和‖, the structure― 先……, 然后……‖, and double-object clauses; the omission of measure words; the wrong word order of certain words, adverbials in particular. The nature of the mistakes is determined:1) differences in rendering negation in Russian and Chinese; 2) the phenomenon of overgeneralization while learning Chinese; 3) lack of detail explanation in teaching materials. Three teaching strategies are proposed. У статті узагальнено деякі граматичні помилки зі складів українських учнів початкової та середньої ланки китайської мови, наприклад: неправильне використання прислівника ―都‖, сполучника ― 和‖, будови― 先……, 然后……‖, речення з подвійним об’єктом; пропуск слів міри; неправильний порядок слів окремих слів, зокрема прислівників. Характер помилок визначається: 1) відмінності в передачі заперечення російською та китайською мовами; 2) феномен надмірного узагальнення під час вивчення китайської мови; 3) відсутність детального пояснення в навчальних матеріалах. Запропоновано три стратегії навчання. У статті узагальнено деякі граматичні помилки з композицій українських учнів, які вивчають китайську мову на початковому та середньому рівні, такі як: неправильне використання прислівника ―都‖, сполучника ― 和‖, будови― 先……, 然. …‖ та речення з подвійним об’єктом; пропуск слів міри; неправильний порядок слів окремих слів, зокрема прислівників. Визначено характер помилок: 1) відмінності в передачі заперечення російською та китайською мовами; 2) феномен надмірного узагальнення під час вивчення китайської мови; 3) відсутність детального пояснення в навчальних матеріалах. Запропоновано три стратегії навчання. | 
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/13020 | 
| Appears in Collections: | 2015 | 
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Liu Jie 2015.pdf | 1.96 MB | Adobe PDF | View/Open | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.