Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12733
Title: Системно-цілісний підхід до соціалізації особистості в дошкільному дитинстві
Other Titles: System-holistic approach to the socialization of the individual in preschool childhood
Authors: Рогальська, І. П.
Keywords: соціалізація особистості
дошкільне дитинство
системно-цілісний підхід
socialization of the individual
preschool childhood
system-holistic approach
Issue Date: 2010
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Рогальська І. П. Системно-цілісний підхід до соціалізації особистості в дошкільному дитинстві / І. П. Рогальська // Наука і освіта. – 2010. – №2. – С. 110-114.
Abstract: У статті подано аналіз проблеми щодо системно-цілісного підходу до соціалізації особистості в дошкільному дитинстві. Автор обґрунтовує педагогічну систему дошкільного навчального закладу як відкритої соціо-психолого-педагогічної освіти, окреслює особливості виховної взаємодії з дитин. The article analyzes the systemic integral approach to socialization of personality in childhood. The author substantiates the pedagogical system of a preschool educational establishment as an open social, psychological and pedagogical unit; describes peculiarities of educational interaction with a child.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12733
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rogalska I. 2010.pdf91.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.