Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11533
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧупахіна, С. В.-
dc.date.accessioned2021-05-18T07:33:46Z-
dc.date.available2021-05-18T07:33:46Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationЧупахіна С. В. Розвиток логічного мислення дошкільників: теоретичні засади / С. В. Чупахіна // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 4. – С. 474-478.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11533-
dc.description.abstractВ статті проаналізовано закономірності розвитку логічного мислення дітей дошкільного віку. Обґрунтовано необхідність та можливість розвитку логічної сфери дитини. Запропоновано завдання, які формують у дітей певні логічні операції. Доведено необхідність навчати дітей оперувати логічною "картиною світу". The article analyzes the patterns of development of logical thinking of preschool children. The necessity and possibility of development of the logical sphere of the child are substantiated. Tasks that form certain logical operations in children are proposed. The need to teach children to operate with a logical "picture of the world" has been proved.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectлогічне мисленняuk
dc.subjectоперації логічного мисленняuk
dc.subjectлогіко-математична компетентністьuk
dc.subjectрозвиток особистостіuk
dc.subjectlogical thinkinguk
dc.subjectoperations of logical thinkinguk
dc.subjectlogical-mathematical competencuk
dc.subjectdevelopment personalityuk
dc.titleРозвиток логічного мислення дошкільників: теоретичні засадиuk
dc.title.alternativeDevelopment of logical thinking of preschoolers: theoretical principlesuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Чупахіна С. В. 2011.pdf136.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.