Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11362
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГрінченко, Алла Миколаївна-
dc.contributor.authorGrinchenko, Alla Mykolaivna-
dc.contributor.authorМамикіна, Анжеліна Іванівна-
dc.contributor.authorMamykina, Anzhelina Ivanivna-
dc.date.accessioned2021-05-05T10:09:15Z-
dc.date.available2021-05-05T10:09:15Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationГрінченко А.М., Мамикіна А.І. Професійне мислення музиканта-піаніста. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Вип.79 (І ч.) Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. С.108-113.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11362-
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню феномена «мислення музиканта-піаніста» майбутнього вчителя музичного мистецтва, його сутності та функціонуванню у виконавсько-інтерпретаційному процесі музиканта під час фортепіанної підготовки. Мета статті – теоретично обґрунтувати сутність поняття «професійне мислення музиканта-піаніста» та доцільність його розвитку у майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання гри на фортепіано. Використано загальнонаукові принципи систематизації та узагальнення, що спрямовані на виявлення логічних зв’язків, загальних ознак та властивостей у визначенні поняття «мислення». Розглянуто індивідуальні властивості мислення (самостійність, гнучкість, швидкість, широта, глибина, методичність, критичність) у контексті музично-виконавського процесу. Визначено інтегровану психічну основу мислення та функціонування процесів: сприйняття, пам'яті, уваги, уявлення в оперуванні музичною інформацією. Виявлено рефлексивний принцип мислення під час гри на фортепіано, як відрефлексований комплекс-процес, спрямований на художню (знаю), технічну (знаю як), особистісну (знаю навіщо) самореалізацію. Визначено особливість розумових операцій (аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення) у інтерпретаційно-виконавському процесі музиканта. Проаналізовано основні засади трактування поняття «музичне мислення» та «музично-виконавське мислення» українськими та зарубіжними вченими, виявлено специфіку та складові музичного мислення, що впливають інтерпретаційний процес музиканта. Розкрито аналітичний підхід у обробці нотного тексту і розумінні художньо-смислового осягнення музичної інформації. Враховуючи специфіку музично-виконавської діяльності майбутнього фахівця, професійне мислення майбутнього музиканта-піаніста – це особистісне інтегроване утворення, яке об’єднує різні аспекти фахового мислення музиканта: слухове, смислове, образне, музично-інтонаційне, виконавське; та має спрямованість на вирішення практичних музично-професійних завдань під час інтерпретації музичних творів.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherНПУ імені М. П. Драгомановаuk
dc.subjectмисленняuk
dc.subjectінтерпретаціяuk
dc.subjectмузичне мисленняuk
dc.subjectпрофесійне мисленняuk
dc.subjectмузично-виконавське мисленняuk
dc.subjectвчитель-піаністuk
dc.subjectвиконавський процесuk
dc.subjectрефлексіяuk
dc.titleПрофесійне мислення музиканта-піаністаuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра музично – інструментальної підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Киев Вак 2021.pdf793.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.