Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11332
Title: Технологія QR-кодування та її впровадження в освітній процес вищої школи
Other Titles: QR-coding technology and its implementationin theeducational process of higher school
Authors: Нєдялкова, Катерина Василівна
Nіedіаlkova, Katerina
Keywords: QR-код
технологія QR-кодування
освітній процес
фахові компетентності
професійна підготовка
майбутній вчитель математики
QR-code
QR-coding technology
educational process
professional competences
professional training
future mathematics teacher
Issue Date: 2020
Publisher: Херсонський державний університет
Citation: Нєдялкова К. В. Технологія QR-кодування та її впровадження в освітній процес вищої школи / К. В. Нєдялкова // Збірник наукових праць "Information Technologies in Education" (ITE)". - 2020. - №44. - С. 53-64.
Abstract: У статті розкривається сутність технології QR-кодування та можливості її використання в освітньому процесі, зокрема вищої школи. Автором було встановлено, що двовимірні штрихові коди можна ефективно використовувати на різних етапах навчання: пояснення, узагальнення, систематизації або перевірки вивченого матеріалу, під час оцінювання навчальних досягнень студентів тощо, причому під час такої роботи можуть поєднуватися традиційні та інтерактивні форми організації навчальної діяльності. The presented article reveals the essence of QR - coding technology and the possibility of its use in the educational process, in particular higher education. QR-codes allow you to get instant access to any information from the Internet using smartphones. With the involvement of QR-codes it is possible to diversify the educational process and increase the interest of both pupils and students to study the subject. At the same time, the use of QR codes is associated with a number of problems that should be considered when implementing this technology in the educational process. Regarding higher education, researchers have found that two-dimensional barcodes can be used at different stages of learning: explanation, generalization, systematization or verification of the studied material, when assessing student achievement, etc., and during such work can combine traditional and interactive forms of organization educational activities.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11332
Appears in Collections:Кафедра математики і методики її навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nedyalkova Katerina 2020.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.