Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11259
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯщук, Сергій-
dc.contributor.authorYashchuk, Serhii-
dc.contributor.authorШапран, Наталія Володимирівна-
dc.contributor.authorShapran, Natalia Volodymyrivna-
dc.contributor.authorMartirosian, Lesia-
dc.contributor.authorПетухова, Тетяна Анатоліївна-
dc.contributor.authorPetukhova, Tetіana Anatoliivna-
dc.contributor.authorArtemieva, Inna Serhiivna-
dc.contributor.authorАртемьєва, Інна Сергіївна-
dc.contributor.authorKolisnyk-Humenyuk, Yuliya-
dc.date.accessioned2021-04-22T16:24:39Z-
dc.date.available2021-04-22T16:24:39Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationPedagogical Designofthe Content of Professional Trainingof Teachers of General Technical Disciplines and Methods of TeachingTechnology / S. Yashchuk, N. V. Shapran, L. Martirosian, Т. А. Petukhova, I. S. Artemieva,Y. Kolisnyk-Humenyuk // BRAIN.Broad Researchin ArtificialI ntelligence and Neuroscience. - 2021,V. 12, №1. - Р. 278-299.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11259-
dc.description.abstractProfessionaltrainingof mastersinhigher educationinstitutions, its effectiveness is largely determined by the level ofpedagogical design of the training content of future teachers of generaltechnical disciplines and teaching methods of technology, since it is thecontent that is designed to ensure the formation of a personality thathas not only a system of special knowledge and professional actions,but alsodiffersin formation professionall yimportant competencies,the appropriate level of qualifications, taking into account world and European quality standards while maintaining national achievementsand priorities, as well as capable of fruitful teaching activities inmodern conditions. Професійна підготовка майстрів у вищих навчальних закладах, її ефективність значною мірою визначається рівнем педагогічного оформлення змісту підготовки майбутніх викладачів загальнотехнічних дисциплін та методів викладання технологій, оскільки саме зміст покликаний забезпечити формування особистості, яка має не лише систему спеціальні знання та професійні дії, але також відрізняються у формуванні професії всіма важливими компетенціями, відповідним рівнем кваліфікації з урахуванням світових та європейських стандартів якості при збереженні національних досягнень та пріоритетів, а також здатних до плідної педагогічної діяльності в сучасних умовах.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherEdusoftuk
dc.subjectmaster's degree traininguk
dc.subjecthigher education institutionsuk
dc.subjectpersonality formationuk
dc.subjectprofessionalcompetenciesuk
dc.subjectself-developmentandself improvementuk
dc.subjectcontenteffectivenessuk
dc.subjectпідготовка магістрівuk
dc.subjectвищі навчальні закладиuk
dc.subjectформування особистостіuk
dc.subjectпрофесійні компетенціїuk
dc.subjectсаморозвиток і самовдосконаленняuk
dc.subjectзмістовна ефективністьuk
dc.titlePedagogical Design of the Content of Professional Training of Teachers of General Technical Disciplines and Methods of TeachingTechnologyuk
dc.title.alternativeПедагогічне проектування змісту професійної підготовки викладачів загальних технічних дисциплін та методів викладання технологійuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра технологічної і професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pedagogical Designofthe Content 2021.pdf453.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.