Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10625
Title: Contemporary approaches to the issue of the formation of intercultural pluralism for future teachers
Other Titles: Сучасні підходи до проблеми формування міжкультурного плюралізму майбутніх учителів
Authors: Varfolomieieva, Iuliia
Варфоломеєва, Юлія
Keywords: pluralism
tolerance
multicultural education
ethnic diversity
плюралізм
толерантність
полікультурне виховання
етнічна різноманітність
Issue Date: 2014
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Varfolomieieva I. Contemporary approaches to the issue of the formation of intercultural pluralism for future teachers / I. Varfolomieieva // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 452-456.
Abstract: The article deals with the different approaches to the issue of intercultural pluralism. Increasing attention to professional oriented education, ethnic migration, cooperation with foreign universities and colleges, the development of other activities related to cross-cultural interaction and communication appear to be the matter of modern society. Ukrainian and foreign scholars investigate different aspects of the formation of intercultural pluralism for future teachers. У статті розглядаються різні підходи до проблеми міжкультурного плюралізму. Збільшення уваги до професійно орієнтованої освіти, етнічної міграції, співпраці із закордонними університетами та коледжами, розвиток інших видів діяльності, пов’язаних з міжкультурною взаємодією та спілкуванням, здається, є питанням сучасного суспільства. Українські та зарубіжні вчені досліджують різні аспекти формування міжкультурного плюралізму для майбутніх учителів.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10625
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Varfolomieieva Iuliia 2014 5 .pdf770.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.