Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10624
Title: Sociocultural determinants in primary school teacher’s social competence
Other Titles: Соціокультурні детермінанти соціальної компетентності вчителя початкових класів
Authors: Varetska, O. V.
Keywords: determinants
socio-cultural
socio-cultural determinants
social competence
personality
primary school teacher
детермінанти
соціокультурні детермінанти
соціальна компетентність
вчитель початкових класів
особистість
Issue Date: 2014
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Varetska O. V. Sociocultural determinants in primary school teacher’s social competence / O. V. Varetska // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 441-452.
Abstract: The author has substantiated the relevance of socio-cultural determinants of primary school teacher’s social competence that enables the analysis of the social phenomenon under consideration in terms of multicausal dimension. The article deals with such concepts as "determinant", "socio-cultural", "person", "socio-cultural determinants", presents the typology of the determinants. Автор обґрунтував актуальність соціокультурних детермінант соціальної компетентності вчителя початкових класів, що дає змогу проаналізувати соціальне явище, що розглядається, з точки зору багатокаузального виміру. У статті розглядаються такі поняття, як "детермінанта", "соціокультурна", "людина", "соціокультурна детермінанта", представлена ​​типологія детермінант.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10624
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Varetska O. V. 2014 5 .pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.