Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10588Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Lomonova, M. F. | - |
| dc.date.accessioned | 2021-02-04T10:23:08Z | - |
| dc.date.available | 2021-02-04T10:23:08Z | - |
| dc.date.issued | 2014 | - |
| dc.identifier.citation | Lomonova M. F. Hermeneutic approach to the development of vocational and teacher training as a humanitarian-oriented technology / M. F. Lomonova // . Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 225-230. | uk |
| dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10588 | - |
| dc.description.abstract | The aim of the research is to prove the possibility of studying the development process of the hermeneutic approach in the vocational teacher training as a humanitarian-oriented technology of the scenario analysis. The problem is related to the use of new humanitarian-oriented techniques of the scenario analysis, which allows the complex to present the problem of objectification of the hermeneutic values of the modern socio-cultural-communicative space of a university to form interpretive qualities of the teacher's personality as a man of culture. Метою дослідження є довести можливість вивчення процесу розвитку герменевтичного підходу в професійній підготовці вчителів як гуманітарно-орієнтованої технології аналізу сценаріїв. Проблема пов'язана з використанням нових гуманітарно-орієнтованих методів аналізу сценаріїв, що дозволяє комплексу поставити проблему об'єктивації герменевтичних цінностей сучасного соціокультурно-комунікативного простору університету для формування інтерпретаційних якостей Особистість вчителя як людини культури. | uk |
| dc.language.iso | other | uk |
| dc.publisher | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського | uk |
| dc.subject | hermeneutic approach | uk |
| dc.subject | humanitarian technology | uk |
| dc.subject | the technology scenario analysis | uk |
| dc.subject | humanitarian-oriented technology of the scenario analysis | uk |
| dc.subject | герменевтичний підхід | uk |
| dc.subject | гуманітарна технологія | uk |
| dc.subject | аналіз технологічного сценарію | uk |
| dc.subject | гуманітарно-орієнтована технологія аналізу сценаріїв | uk |
| dc.title | Hermeneutic approach to the development of vocational and teacher training as a humanitarian-oriented technology | uk |
| dc.title.alternative | Герменевтичний підхід до розвитку професійно-технічної та педагогічної підготовки як гуманітарно-орієнтованої технології | uk |
| dc.type | Article | uk |
| Appears in Collections: | 2014 | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Lomonova M. F. 2014 5 .pdf | 695.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.