Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10507
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Демір, Марина Ігорівна | - |
dc.contributor.author | Demir, Maryna Igorivna | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-06T08:38:34Z | - |
dc.date.available | 2021-01-06T08:38:34Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Demir М. І. The problem of interpretive culture in music education /М. І. Demir // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 94-99. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10507 | - |
dc.description.abstract | The objective of music education is to shape in students the fundamentals of music culture which is an important and integral part of their spiritual culture, a set of the key interdisciplinary and subject-matter competencies in the course of perception and interpretation of best samples of the Ukrainian and world music culture, as well as to shape an aesthetic experience along with emotional and value-based attitude towards art. The interpretive culture is a centerpiece of music education which is the organizational system of music education and the process of absorption of the knowledge, skills and abilities necessary for music activities since this phenomenon is associated with understanding the in-depth meaning of a piece of music and materializing of the latter through a perfect performance. Завдання музичної освіти полягає у формуванні в учнів основ музичної культури, яка є важливою та невід’ємною частиною їхньої духовної культури, набору ключових міждисциплінарних та предметних компетенцій у процесі сприйняття та інтерпретації найкращих зразків української та світової музичної культури, а також формувати естетичний досвід поряд з емоційним та ціннісним ставленням до мистецтва. Інтерпретаційна культура є центральним елементом музичної освіти, що є організаційною системою музичної освіти та процесом засвоєння знань, умінь та навичок, необхідних для музичної діяльності, оскільки це явище пов'язане з розумінням глибинного значення музичного твору і матеріалізація останнього за допомогою ідеального виконання. | uk |
dc.language.iso | es | uk |
dc.publisher | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | interpretation | uk |
dc.subject | interpretative culture | uk |
dc.subject | future teacher | uk |
dc.subject | music education | uk |
dc.subject | інтерпретація | uk |
dc.subject | інтерпретаційна культура | uk |
dc.subject | майбутній вчитель | uk |
dc.subject | музична освіта | uk |
dc.title | The problem of interpretive culture in music education | uk |
dc.title.alternative | Проблема інтерпретаційної культури в музичній освіті | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Demir Maryna Igorivna 2014 5.pdf | 1.1 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.