Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10400
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТарасенко, Ольга Андріївна-
dc.contributor.authorTarasenko, Olga Andriivna-
dc.contributor.authorТарасенко, Андрій Андрійович-
dc.contributor.authorTarasenko, Andriy Andriyovych-
dc.contributor.authorКубриш, Наталія Романівна-
dc.contributor.authorKubrysh, Nataliia Romanivna-
dc.date.accessioned2020-12-21T12:08:39Z-
dc.date.available2020-12-21T12:08:39Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationТарасенко О. А. Храм науки: мозаїки М. А. Стороженка в інтер’єрах Інституту теоретичної фізики імені М. М. Боголюбова НАН України у Феофанії / О. А. Тарасенко, А. А. Тарасенко, Н. Р. Кубриш // Art and Design. – 2020. – № 1 (09). – С. 166-174uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10400-
dc.description.abstractМетою статті є вивчення історії створення та ідейного змісту мозаїк Миколи Андрійовича Стороженка (1928–2015) в інтер'єрах ІТФ М. М. Боголюбова НАН України у Феофанії (1969) в контексті спадщини українського і світового монументального мистецтва.У дослідженні використовуються історико-культурологічний, компаративний, іконографічний та іконологічний методи. Ми спираємося на теорію «великого часу» М. М. Бахтіна, що дозволяє розглядати мозаїки М. А. Стороженка зі спадщиною світового мистецтва. The purpose of the article is to study the history of creation and ideological content of mosaics Mykola Andrievich Storozhenko (1928–2015) in the interior of the Bogolyubov Institute for Theoretical Physics, NAS of Ukraine, Theophany (1969) in the context of Ukrainian and world heritage of monumental art. The study used historical- cultural, comparative, iconographic and iconologic methods. We rely on the theory of "big time" by M. M. Bakhtin, that allows us to consider the mosaic M. A. Storozhenko with the legacy of world art. Целью статьи является изучение истории создания и идейного содержания мозаик Н. А. Стороженко (1928-2015) в интерьерах ИТФ Н. Н. Боголюбова НАН Украины в Феофании (1969) в контексте наследия украинского и мирового монументального искусства. В исследовании используются историко-культурологический, компаративный, иконографический и иконологические методы. Мы опираемся на теорию «большого времени» М. М. Бахтина, что позволяет рассматривать мозаики Н. А. Стороженко с наследием мирового искусства.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherКиївський національний університет технологій та дизайнуuk
dc.subjectМ. А. Стороженкоuk
dc.subjectмонументально-декоративне мистецтво України ХХ століттяuk
dc.subjectмозаїки в інтер’єрах ІТФ імені М. М. Боголюбоваuk
dc.subjectнаціональний стильuk
dc.subjectM. A. Storozhenkouk
dc.subjectmonumental-decorative art of Ukraine of XX centuryuk
dc.subjectmosaic in the interiors of the Bogolyubov Institute for Theoretical Physicsuk
dc.subjectnational styleuk
dc.titleХрам науки: мозаїки М. А. Стороженка в інтер’єрах інституту теоретичної фізики імені М. М. Бoголюбова НАН України у Феофаніїuk
dc.title.alternativeTemple of science: мosaic OF M. A. Storozhenko in the interiors of THE Bogolyubov institute for theoretical physics, nas of Ukraine in Theophanyuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра образотворчого мистецтва

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tarasenkо Olga Andriivna 2020.pdf644.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.