Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10234
Title: Teaching future music teachers intonational and volitional self-control in the process of interpretative activity
Other Titles: Навчання майбутніх учителів музики інтонаційному та вольовому самоконтролю в процесі інтерпретаційної діяльності
Authors: Демидова, Марина Григорівна
Demidova, Maryna Hryhorivna
Keywords: intonation
sound-producing will
interpretation
hearing control
інтонація
звуковитворююча воля
інтерпретація
контроль слуху
Issue Date: 2015
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Demidova M.H. Teaching future music teachers intonational and volitional self-control in the process of interpretative activity / M.H. Demidova // Modern tendencies in the pedagogical science of ukraine and israel: the way to integration.Ariel. Issue №6. - С.81-85.
Abstract: In the article the problems related to the peculiarities of the musical intonation of students from the Eastern countries, in particular from China, are revealed. The methods providing the development of intonational and volitional selfcontrol at the classes in the basic musical instrument (piano) are offered. Based on the 82 research of scientists there are highlighted the reasons of interpretational difficulties experienced by the Chinese students in the musical intoning. статті проблеми, пов'язані з особливостями музичного твору інтонацією студентів зі східних країн, зокрема з Китаю розкрито. Запропоновано методи, що забезпечують розвиток інтонаційного та вольового самоконтролю на заняттях з основного музичного інструменту (фортепіано). На основі 82 Дослідження вчених там висвітлювали причини інтерпретаційних труднощів досвідчені китайськими студентами в музичному інтонуванні.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10234
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Demidova 2015.pdf579.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.