Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10152
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКлубкова, Світлана Анатоліївна-
dc.contributor.authorKlubkova, Svitlana Anatoliivna-
dc.date.accessioned2020-11-16T09:59:22Z-
dc.date.available2020-11-16T09:59:22Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationКлубкова С.О. Артистизм майбутнього вчителя музичного мистецтва як компонент готовності до хормейстерської діяльності / С.О.Клубкова // Актуальні питання мистецької освіти та виховання. - 2019. - Вип.1-2(13-14). - Суми: ФОП Цьома С.П., 2019. - С.178-188uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10152-
dc.description.abstractУ статті актуалізовано проблему вдосконалення теорії та методів навчання майбутніх педагогів-хормейстерів. Охарактеризовано зміст основних напрямів роботи й підходів щодо організації процесу вивчення й освоєння ними шкільного пісенного репертуару. Викладено зміст стандарту знань і вмінь (у галузі музично-співочої діяльності), якими повинні оволодіти учні до закінчення початкової школи; критерії добору вокально-хорового репертуару для роботи з дітьми та оцінювання творчих проявів студентів. Значну увагу приділено розкриттю змісту діяльності майбутнього вчителя-хормейстера щодо використання у вокально-хоровій роботі прийомів театралізації музичних творів. The article states the fact of the contradiction of musical education, characteristic of the modern stage of the society development, which consists in increasing the interest of the younger generation in music in general and almost complete absence of interset in singing. Development of musical culture and creativity among school students has been still the fundamental goal of music education. Success in solving the problems of musical and singing education of the younger generation is mainly conditioned by the quality of training future music teachers, their degree of mastery of both traditional and non-standard methods of working on a song. The aim of the article is to describe the content and ways of optimizing students’ training for choirmaster work with school students in the framework of teaching conducting (section – mastering the school song repertoire) and in the process of pedagogical practice at school. The author outlines the content of the standard of knowledge and skills (in the field of music and singing) which must be mastered by students by the end of primary school; and the criteria of selecting a vocal and choral repertoire for working with children; enumerates classical composers and contemporary authors of compositions for children; proves the importance of the artistic value of the folk song and its role in teaching school students. Modern approaches to organizing and conducting vocal and choral work with school students are presented. The content of the methods that activate the process of working on a song and the ways of its mastery by the students are described in detail. Considerable attention is paid to the disclosure of the content of the future teacher’s and choirmaster’s activity on the use of staging and theatralization of musical works in vocal and choral work. Further scientific research should be conducted in regards to the questions about the means of technological and methodological support for implementing practice-oriented, integrated and acmeological approaches in the educational process of the professional training of students – future choirmaster teachers.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherАктуальні питання мистецької освіти та вихованняuk
dc.subjectартистизмuk
dc.subjectпедагогічний артистизмuk
dc.subjectвиконавський артистизмuk
dc.subjectпрофесійна майстерністьuk
dc.subjectвиконавська майстерністьuk
dc.subjectфахова зрілістьuk
dc.subjectхормейстерська діяльністьuk
dc.subjectнапрями інноваційuk
dc.subjectтрансформація функцій артистизмуuk
dc.subjectфахова готовністьuk
dc.subjectartistryuk
dc.subjectpedagogical artistryuk
dc.subjectexecutive artistryuk
dc.subjectprofessional skillsuk
dc.subjectperforming skillsuk
dc.subjectprofessional maturityuk
dc.subjectchoirmaster’a activitiesuk
dc.subjectareas of innovationuk
dc.subjecttransformation of the functions of artistryuk
dc.subjectprofessional readinessuk
dc.titleАртистизм майбутнього вчителя музичного мистецтва як компонент готовності до хормейстерської діяльностіuk
dc.title.alternativeArtistry of the future musical art teacher as a component of readiness for choirmaster activityuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра диригентсько – хорової підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klubkova SA.pdf546.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.