Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9994
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСемко, Яна Сергіївна-
dc.contributor.authorSemko, Yana Serhiivna-
dc.date.accessioned2020-11-03T00:10:02Z-
dc.date.available2020-11-03T00:10:02Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationСемко Я. С. Форми прояву гламуру в друкованих засобах масової інформації / Я. С. Семко // Перспективи. – 2016 – №2. – С.93-99.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9994-
dc.description.abstractРозглянуті форми прояву феномену гламуру в друкованих засобах масової інформації. Зміст глянцевих журналів охарактеризовано як своєрідну енциклопедію гламурного життя, ідея гламуру навіяна сучасними міфами, які просвічуються скрізь сторінки модних журналів (міф про Попелюшку, міф про супергероя, міф про вічну молодість, міф про чудодійні ліки). Особливість цієї ілюзії в тому, що у кожного читача свій міф, хоча глянець – загальний для всіх. Саме в цьому полягає коріння того самого нівелювання особистості (знеособлення), до якого наприкінці кінців призводить сліпе наслідування «модним» стереотипам, нав’язаним системою масової інформації. There are considered the forms of manifestation of the phenomenon of glamor in printed mass media. The content of glossy magazines is described as a kind of encyclopedia of glamorous life, the idea of glamor is inspired by modern myths, which shine through the pages of fashion magazines (myth of Cinderella, the myth of a superhero, the myth of eternal youth, the myth of miraculous medicine). The peculiarity of this illusion is that each reader has a myth, although the gloss is common to all. It is in this that the roots of the very leveling of the individual (depersonalization), to which in the end leads the blind imitation of the «fashionable» stereotypes imposed by the mass media system, lies.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectреальністьuk
dc.subjectглянцевий журналuk
dc.subjectтенденції модиuk
dc.subjectглянецьuk
dc.subjectуспіхuk
dc.subjectrealityuk
dc.subjectglossy magazineuk
dc.subjectfashion trendsuk
dc.subjectglossuk
dc.subjectsuccessuk
dc.titleФорми прояву гламуру в друкованих засобах масової інформаціїuk
dc.title.alternativeForms of manifestation of glamor in printed mass mediauk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Semko 2016.pdf575.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.