Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9874
Title: Принципи побудови занять адаптивним фізичним вихованням
Other Titles: Principles for building classes adaptive physical education
Authors: Ігнатенко, Сузанна Олександрівна
Ihnatenko, Suzanna Oleksandrivna
Keywords: фізичне виховання
дошкільники
молодші школярі
адаптивна фізкультура
physical education
preschooler
junior schoolchildren
adaptive physical education
Issue Date: 2019
Publisher: Причорноморський науково-дослідницький ін-т економіки та інновацій
Citation: Ігнатенко С. О. Принципи побудови занять адаптивним фізичним вихованням / с. О. Ігнатенко // Інноваційна педагогіка. - 2019. - Вип. 11. Т. 1. - С. 156-159.
Abstract: Проблема фізичного виховання школярів із відхиленнями в стані здоров’я залишається досить актуальною. Під час навчання руховим діям на заняттях із фізичного виховання, як на жодному з інших, неприпустимі форсування і не до навчання. Саме тому тут необхідний особистісно орієнтований підхід до кожного учня. А для того, щоб його здійснити, необхідно знати сильні і слабкі сторони кожного з учнів. Проблема физического воспитания школьников с отклонениями в состоянии здоровья остается весьма актуальной. Во время обучения двигательным действиям на занятиях по физическому воспитанию, как на одном из других, недопустимы форсирования и не до учебы. Именно поэтому здесь необходим личностно ориентированный подход к каждому ученику. А для того, чтобы его осуществить, необходимо знать сильные и слабые стороны каждого из учеников. The state of human health, its resistance to dis- ease is associated with the reserve capacity of the body, the level of its protective forces, which determine resistance to adverse external factors. The ideas of health promotion, the struggle for longevity worried the minds of prominent figures of science and culture of all time and peoples. The initial question was: how can a person overcome all the adverse environmental effects on the body and maintain good health, be physically strong, strong and enduring in order to live a long and creative active life? However, the problem of physical education of schoolchildren with disabilities in the state of health continues to be very relevant. In the training of motor activities in physical education lessons, as in any of the other, unacceptable forcing and lack of training. That is why it requires a personally oriented approach to each student. And in order to implement it, it is necessary to know the strengths and weaknesses of each of the students.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9874
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики фізичної культури та спортивних дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ihnatenko Suzanna Oleksandrivna 2019.pdf146.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.