Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9537
Title: Емоційний інтелект майбутніх педагогів з різним рівнем тривожності
Other Titles: Emotional intelligence of future teachers with different levels of anxiety
Authors: Черножук, Юрій Григорович
Черножук, Юрий Григорьевич
Chernozhuk, Yuryi Hryhorevych
Узун, І.
Keywords: емоційний інтелект
високотривожні особи
тривожність
майбутні педагоги
низькотривожні особи
Issue Date: 2020
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Черножук Ю. Емоційний інтелект майбутніх педагогів з різним рівнем тривожності / Ю.Черножук, І. Узун // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2020. – № 2. – С. 44-50.
Abstract: У статті представлені результати теоретичного та емпіричного дослідження, спрямованого на вивчення індивідуально-психологічних особливостей емоційного інтелекту майбутніх учителів з різним рівнем особистісної тривожності. У цій публікації емоційний інтелект розуміється як здатність людини усвідомлювати власні емоції, розуміти їхні причини, керувати ними, а також розуміти емоційну сферу інших людей, керувати їхніми емоціями. Тривожність трактується нами як негативне емоційне переживання, пов’язане з передчуттям небезпеки. У дослідженні взяли участь студенти різних факультетів Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К. Д. Ушинського» (52 особи). Кореляційний аналіз довів, що зв’язки між параметрами емоційного інтелекту та тривожності мають виключно від’ємний характер. Якісний аналіз дозволив вивчити індивідуально-типові особливості емоційного інтелекту майбутніх педагогів з різним рівнем особистісної тривожності. Для його проведення (за допомогою методу «асів») було створено дві групи досліджуваних: «низькотривожні» та «високотривожні». Визначення статистично значущих відмінностей за t-критерієм Стьюдента показало перевагу «низькотривожних» досліджуваних за більшістю параметрів емоційного інтелекту (р<0,005 та 0,01). З’ясувалося, що в них краще розвинена здатність усвідомлювати і вербально описувати власні емоції, розпізнавати їх, розуміти їх причини, управляти ними. Вони краще вміють викликати і підтримувати бажані емоції, тримати під контролем небажані, контролювати зовнішні прояви емоцій. «Низькотривожні» також краще розуміються і на чужих емоціях та більш успішно керують ними, аналізують емоційні стани інших людей за зовнішніми проявами (міміка, жестикуляція, звучання голосу). Вони більш чуйні до внутрішніх станів оточуючих, здатні викликати в них ті чи інші емоції, знижувати інтенсивність небажаних емоцій і, можливо, схильні до маніпулювання людьми. Отримані результати можуть бути використані для створення тренінгу емоційного інтелекту, а також у процесі професійного відбору педагогічних кадрів. The article presents the results of a theoretical and empirical research aimed at studying the individual psychological characteristics of emotional intelligence of future teachers with different levels of personal anxiety. In the given publication еmotional intelligence is understood as a personality’s ability to realize its own emotions, to understand their causes, to control them, as well as to understand the emotional sphere of other people, to control their emotions. Anxiety in our study is interpreted as a negative emotional experience associated with a premonition of danger. The study involved students from different faculties of the State Institution “South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushynsky” (52 persons). Correlation analysis has shown that the relationships between emotional intelligence and anxiety parameters have only a negative character. Qualitative analysis allowed to study the individual-typical features of emotional intelligence of future teachers with different levels of personal anxiety. Two groups of subjects – "low-anxiety" persons and "high-anxiety" persons has been established to conduct this analysis (with the help of the "aces" method). Determination of statistically significant differences by Student's t-test showed the advantage of "low-anxiety" persons for most parameters of emotional intelligence (p <0.005 and 0.01). It turned out that they have a better ability to understand and verbally describe their emotions, recognize them, understand their causes, control them. They are better able to cause and maintain the desired emotions, control unwanted, control the external manifestations of emotions. "Low-anxiety" persons better understand other people's emotions and manage them more successfully, analyze the emotional states of other people by external manifestations (facial expressions, gestures, sound of the voice). They are more sensitive to the internal states of others, are able to evoke certain emotions in them, reduce the intensity of unwanted emotions and may be prone to manipulating people. The obtained results can be used to create emotional intelligence training, as well as in the process of professional selection of teachers.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9537
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chernozhuk, Uzun.pdf566.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.