Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9509
Title: О методах дослідження емоційно-вольового потенціалу висококваліфікованих спортсменів-веслувальників
Other Titles: Research methods of emotional and volitional potential of highly qualified rowing athletes
Authors: Чебан, Юрий
Cheban, Yurii
Keywords: вольові якості
емоційні якості
висококваліфіковані спортсмени-веслувальники
спортивна діяльність
емоційно-вольовий потенціал
Issue Date: 2020
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Чебан Ю. О методах дослідження емоційно-вольового потенціалу висококваліфікованих спортсменів-веслувальників / Ю. Чебан // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2020. – № 1. – С. 13-19.
Abstract: У статті представлені результати теоретико-емпіричного дослідження проблеми діагностики рівня розвитку емоційно-вольового потенціалу висококваліфікованих спортсменів-веслувальників на байдарках і каное. Актуальність досліджуваної теми визначається важливістю емоційно-вольової підготовки спортсменів для досягнення ними максимальних результатів у спортивних змагання. Необхідним компонентом такої підготовки є психологічна діагностика емоційно-вольового потенціалу. Мета статті – дослідити можливості психологічної діагности рівня розвитку емоційно-вольового потенціалу висококваліфікованих спортсменіввеслувальників. Для дослідження емоційно-вольового потенціалу пропонується використовувати чотири класи методик. Перший включає методики визначення значень наявного емоційно-вольової потенціалу на основі самооцінки та експертної оцінки і такі, що будуються на певних специфічних тестових випробуваннях для визначення даних його резерву. Другий зорієнтований на діагностику різних емоційних і вольових властивостей особистості, таких як емоційність, емоційна зрілість, тривожність, емоційна стійкість, впевненість, наполегливість, самовладання тощо. Третій – містить методики оцінки таких особистісних особливостей як мотивація досягнення; рівень розвитку пізнавальних процесів, характерологічних рис, а також певних індивідуально-динамічних даних. Четвертий – засоби оцінки вмінь та навичок самобілізації в передстартовій ситуації та в процесі вирішення змагальної задачі. Результати апробації методик першого класу засвідчили, що дані, які отримані за допомогою експертного оцінювання емоційно-вольового потенціалу спортсменів, самооцінки власного потенціалу самими спортсменами та тестування емоційно-вольових можливостей під час виконання фізичних вправ, відповідають об’єктивним досягненням веслувальників у спортивних змаганнях та їх спортивній кваліфікації. Проте, в найбільше це стосується саме експертної оцінки. The article presents the results of theoretical and empirical study of the issue of diagnosing the level of development of emotional and volitional potential of highly qualified rowing athletes in kayaking and canoeing. The relevance of the research topic is determined by the importance of emotional and volitional training of athletes to achieve maximum results in sports competitions. The psychological diagnosis of emotional and volitional potential is a necessary component of such training. The aim of the article is to explore the possibilities of psychological diagnosis of the development level of emotional and volitional potential of highly qualified rowing athletes. It is proposed to use four types of methods to study the emotional and volitional potential. The first one includes methods for determining the values of the available emotional and volitional potential on the basis of self-assessment and expert assessment and those which are based on certain specific test to determine the data of its reserve. The second one is focused on the diagnosis of various emotional and volitional personality traits such as emotionality, emotional maturity, anxiety, emotional stability, confidence, perseverance, self-control, etc. The third one includes methods of assessing such personal characteristics as achievement motivation; the level of development of cognitive processes, characterological features, as well as certain individual and dynamic data. The fourth one includes means of assessing the skills and abilities of self-stabilization in the prestarting situation and in the process of solving a competitive issue. The results of approbation the first type of methods showed that the data obtained through expert assessment of emotional and volitional potential of athletes, selfassessment of athletes` own potential and testing the emotional and volitional capabilities during physical exercises correspond to the objective achievements of rowers in sporting competitions and their sport qualifications. However, most of all it concerns the expert assessment.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9509
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cheban.pdf838.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.