Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/944
Title: Implementing Cluster Forms Into National Education Development Strategy
Other Titles: Імплементація кластерних форм у стратегію розвитку вітчизняної освіти
Authors: Gryshova, I. Yu.
Zamlynskyi, V. A.
Shestakovska, T. L.
Гришова, І. Ю.
Замлинський, В. А.
Шестаковська, Т. Л.
Keywords: educational cluster
the management of education
partnership
innovations
the efficiency of cluster
a strategic development of education
освітній кластер
управління освітою
партнерство
інновації
ефективність кластерів
стратегічний розвиток освіти
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Гришова, І. Ю. Імплементація кластерних форм у стратегію розвитку вітчизняної освіти / І. Ю. Гришова, В. А. Замлинський, Т. Л. Шестаковська // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2017. – № 5. – С. 57-62.
Abstract: The paper aims to reveal the peculiarities of educational clusters formation, to determine the theoretical foundations of this process and rationale for the use of the cluster approach in the management of strategic development of the national educational system under modern market conditions. Educational cluster is a set of organizations in various industrial branches, the organizational and legal forms of government and social structures that define and provide the implementation of educational programs of a certain level or focus, and the conditions for strategic innovative development of the system of education in today’s market conditions, involving the specific forms of innovation activities that have approved themselves in the process of implementation of large-scale experiments, pilot projects on specific areas of modernization. The education cluster can be a tool of state policy of Ukraine in the field of gaining a leading position in the global markets of education. The formation and development of effective education clusters will contribute to the acceleration of the transfer (exchange) of information and networking; faster response to the changes in the environment; facilitation of the access to new technologies; the sharing of knowledge and assets; acceleration and improvement of the efficiency of staff training through concentration, physical contacts of world class specialists, correction of the curricula, organization of joint programs of training; the reducing of the transaction costs in various areas; the increasing of the investments by achieving sustainable competitive advantages.Реалізація принципів функціонування сучасної освіти може здійснюватися тільки в інноваційному середовищі, яке передбачає імплементацію кластерних форм в організації процесів взаємодії під час навчання. Метою дослідження є визначення доцільності використання кластерного підходу у процесах управління стратегічним розвитком вітчизняної системи освіти в ринкових умовах на основі теоретичних методів. У статті розглядаються особливості формування освітніх кластерів як однієї із форм розвитку системи вітчизняної освіти. Удосконалено сутністпоняття «освітній кластер» шляхом виокремлення необхідних етапів та засобів інноваційної діяльності у тій його частині, яка відповідає за створення нових освітніх систем або їх окремих компонентів. Освітній кластер у до-слідженні інтерпретується як сукупність організацій різної галузевої приналежності та організаційно-правових форм, владних і громадських структур, що визначають та забезпечують реалізацію освітніх програм певного рівня чи спрямованості, а також умови для стратегічного інноваційного розвитку системи освіти в сучасних ринкових умовах із залученням специфічних форм організації інноваційної діяльності, які зарекомендували себе в процесі реалізації широкомасштабних експериментів, пілотних проектів з окремих напрямків модернізації. Описано можливості впровадження освітніх кластерів на різних управлінських рівнях. Запропоновано структуру освітнього кластеру, а також конкретні етапи його впровадження. Обґрунтовано результати ефективної реалізації освітніх кластерів у напрямку стратегічного розвитку вітчизняної системи освіти. Освітній кластер може виступати інструментом державної політики України в сфері завоювання провідних місць на світових ринках освітніх послуг. Формування та розвиток ефективних освітніх кластерів сприятиме: прискоренню передачі (обміну) інформації і встановлення контактів, реакції на зміни в зовнішньому середовищі; спрощенню доступу до нових технологій; спільному використанню знань і основних фондів; прискоренню і підвищенню ефективності процесів навчання та професійної підготовки кадрів за рахунок концентрації, фізичних контактів фахівців високого рівня, корегування навчальних планів закладів освіти, спільної організації програм перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів, стажувань; зниженню трансакційних витрат у різних областях; збільшенню інвестицій завдяки досягненню стійких конкурентних переваг.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/944
ISSN: 2311-8486
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Inna Gryshova.pdf584.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.