Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/913
Title: Математичне моделювання у професійній підготовці майбутніх фахівців з охорони праці
Other Titles: Mathematical modelling of future work safety officers'training
Authors: Вайнтрауб, М. А.
Weintraub, М.
Keywords: інженерно-педагогічна діяльність
охорона праці
метод
математичне моделювання
студенти
професійна підготовка
engineering and educational activities
labor
method
mathematical modeling
students
professional training
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Вайнтрауб, М. А. Математичне моделювання у професійній підготовці майбутніх фахівців з охорони праці / М. А. Вайнтрауб // Наука і освіта : наук.-практ. журнал . – 2017. – № 5. – С. 10-13.
Abstract: У статті висвітлено проблему необхідності розроблення методологічних основ професійного розвитку і навчання студентів інженерно-педагогічних спеціальностей з охорони праці у педагогічному університеті. Досліджено метод математичного моделювання для кращого засвоєння навчального матеріалу у навчальновиховному процесі вищих навчальних закладів інженерно-педагогічного спрямування. Акцентується увага на використання методів: розподілу технічного об’єкта на складові, використання діаграм Вєнна, формули вихідного сигналу будь-якого технічного об’єкта, що спонукають до творчості, розвитку професійних і особистісних якостей, використання інноваційних інженерних й педагогічних технологій, пов’язаних із винахідництвом. У статті приділено увагу компетентностям, що можуть бути сформовані у студентів педагогічного університету завдяки впровадженню у професійну підготовку взаємопов’язаних методів і прийомів математичного моделювання в інженерній і педагогічній діяльності.The paper deals with the need for creating methodological bases for the non-traditional professional development and training of students majoring in engineering pedagogical specialties in the field of labour protection. In this regard, a method of mathematical modelling for the improvement of learning material acquisition by students has been studied.The following methods were reviewed: allocation of the technical object into components, using Venn diagrams, formulae of output message of any technical object, encouraging for creativity, development of professional and personal qualities, using innovative engineering and pedagogical technologies connected with inventive acts. In the article, special attention is paid to competences, which can be formed in pedagogical university students due to the implementation of interrelated methods and tools of mathematical modelling in engineering and pedagogical activity into professional training. The high (creative) level of future work safety officers’ professional competence is characterised by the ability to solve nonstandard tasks with out-of-the-box solutions which is provided by mastering the above mentioned methods of mathematical modelling. Mathematical modelling stimulates the development of processional motivation, as the goal of studying is the ability to combine search, inventory and creative methods. The use of these methods, tools and means by teachers contributes to the efficient implementation of innovative technologies in the educational process of a higher educational institution. Their application will help to develop the following qualities in students: motivation and rposefulness, skills of using integrated knowledge, critical thinking, drive for creativity, self-development and selfcognition,skills of modelling professional actions, etc
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/913
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Марк Абрамович Вайнтрауб.pdf521.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.