Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8673
Title: Об эмоциональном потенциале психической регуляции учебной деятельности
Other Titles: Про емоційний потенціал психічної регуляції навчальної діяльності
About the emotional potential of mental regulation of initial activity
Authors: Чебикін, Олексій Якович
Чебыкин, Алексей Яковлевич
Chebykin, Oleksij Yakovych
Keywords: психическая регуляция
учебная деятельность
эмоциональный потенциал
психічна регуляція
учбова діяльність
емоційний потенціал
Issue Date: 1988
Citation: Чебыкин А. Я. Об эмоциональном потенциале психической регуляции учебной деятельности / А. Я. Чебыкин // Деятельность : философский и психологический аспекты / редкол. : В. Н. Сагатовский и [др.]. – Симферополь : [б. и.], 1988. – С. 175-176.
Abstract: Анализ психологического содержания основных структурных компонентов учебной деятельности показывает, что в генезисе ее развертывания условно фиксируются три этапа : мотивационный поиск, формирование процесса целеобразования; развития действий контроля и оценки. Аналіз психологічних осіб, що містять основні аналітичні компоненти, навчальної діяльності демонструє, що в генезисі її розвернення условно фіксують три етапи: мотиваційний пошук, формування процесу формування цільової форми; розвивиток діючого контролю та оцінки. Analysis of psychological individuals that contain the main analytical components of educational activities shows that in the genesis of its development conditionally fix three stages: motivational search, the formation of the process of formation of the target form; development of current control and evaluation.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8673
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики практичної психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hebykin Oleksij Yakovych 1988.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.