Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/866
Title: Future social care teachers’ professional focus maturity
Other Titles: Сформованість професійної спрямованості майбутніх соціальних педагогів
Authors: Vasiuk, O. V.
Васюк, О. В.
Keywords: professional focus
social care teacher
the level of maturity
higher educational institution
student
професійна спрямованість
соціальний педагог
показник сформованості
вищий навчальний заклад
студент
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Васюк, О. В. Сформованість професійної спрямованості майбутніх соціальних педагогів / О. В. Васюк // Наука і освіта : наук.-практ. журнал . – 2017. – № 4. – С. 132-137.
Abstract: The paper aims to reveal the level of future social care teachers’ professional focus maturity in terms of studying at higher educational institutions. The experiment involved 393 students of 1st -4 th years of study majoring in “Social education” of Chernihiv National T. G. Shevchenko Pedagogical University (Chernihiv), The National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine (Kyiv), Mykolayiv National University named after V. Sukhomlynskyi (Mykolaiv). The assessment of future social care teachers’ professional focus was carried out by means of the method of expert evaluation. Besides, the method of the integral score calculation was also applied. The results were processed by means of the computer program “Statistics in education”. The analysis of the research results has shown that the level of professional focus maturity of future social care teachers develops in the process of studying at a university. It can be explained by the fact that positive dynamics of students’ professional focus maturity is influenced by the gradual increase of the number of disciplines of professional sphere and internship (practice) according to the year of study. The research results have shown that the level of the future social care teachers’ professional focus maturity does not meet modern requirements which means that the process of its formation at higher educational institutions is carried out improperly. That is why it is necessary to develop a technique for the formation of future social care teachers’ professional focus, which is planned to be performed in our further research worksУ статті проаналізовано стан сформованості професійної спрямованості майбутніх соціальних педагогів у вищих навчальних закладах. Під поняттям “професійна спрямованість майбутнього соціального педагога” – інтегральна якість особистості, що характеризується цілісною системою потреб і мотивів гуманістично спрямованої соціально-педагогічної діяльності, стійким інтересом до майбутньої професії, сформованими соціальними цінностями, розвинутим науковим світоглядом та готовністю продуктивно діяти в соціумі з урахуванням його соціокультурних і соціально-економічних характеристик. У дослідженні взяли участь 393 студенти 1-4 курсів напряму підготовки “Соціальна педагогіка” Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка (м. Чернігів) (ВНЗ 1), Національного університету біоресурсів і природокористування України (НУБіП України) (м. Київ) (ВНЗ 2), Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського (м. Миколаїв) (ВНЗ 3). За допомогою методу експертних оцінок здійснено оцінювання респондентів за проранжованим рядом показників рівня сформованості професійної спрямованості. Розраховано інтегральну оцінку ІОm сформованості професійної спрямованості кожного студента. На основі визначених рівнів сформованості професійної спрямованості майбутніх соціальних педагогів та результатів експерименту диференційовано студентів за такими рівнями: низький, достатній, середній, високий. Показники інтегральної оцінки ІОm дозволили здійснити поділ студентів досліджу- ваних груп трьох вищих навчальних закладів за рівнями сформованості професійної спрямованості. Результати оброблялися за допомогою комп’ютерного продукту «Статистика в педагогіці». У результаті експерименту з’ясовано динаміку професійної спрямованості студентів під час навчання у ВНЗ. Серед навчальних закладів студенти ВНЗ 1 продемонстрували найвищі результати в аспекті сформованості рівнів професійної спрямованості. У більшості респондентів кожного із трьох досліджуваних ВНЗ рівень сформованості професійної спрямованості не відповідає сучасним вимогам, оскільки понад 70% студентів продемонстрували низький, і лише близько 8% – високий рівні сформованості професійної спрямованості. Це свідчить про те, що процес формування професійної спрямованості майбутніх соціальних педагогів у ВНЗ здійснюється недостатньо цілеспрямовано і несистемно.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/866
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Васюк О..pdf291.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.