Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8604
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДобролюбська, Юлія Андріївна-
dc.contributor.authorDobrolyubska, Yulia Andriivna-
dc.date.accessioned2020-07-28T08:32:46Z-
dc.date.available2020-07-28T08:32:46Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationДобролюбська Ю. А. «Подорож молодшого Анахарсіса по Греції» Абата Бартелемі // Labyrinths of Reality: Collection of scientifical works / edited by M.A. Zhurba. Montreal: СPM «ASF», 2020. Issue 3 (8). – С. 125-128.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8604-
dc.description.abstractВ середні віки філеллінами називали всіх тих, хто захоплювався античністю. Але пізніше, з настанням епохи Відродження, коли основою мистецтва став підвищений інтерес до людини та її проблем, поняття філеллінізму отримало більш широке трактування. В середині XVIII ст. французький вчений, археолог та лінгвіст абат Жан-Жак Бартелемі (1716-1795) написав працю про стародавню Грецію, розраховану на широкий читацький загал. В той час головним шляхом пізнання Греції європейцями були подорожі, тому формою свого роману він обрав спогади стародавнього мандрівника. Ним став вигаданий персонаж, родич згаданого Геродотом скіфського мудреця Анахарсіса – молодший Анахарсіс. На бездоганній французькій мові цей допитливий юнак повідав про те, як з Таврії (стародавнього Криму) він поплив по Понту Евксинському (Чорному морю) в Грецію. Відвідуючи по шляху розташовані по його берегах грецькі колонії, він потім побував на островах Егейського моря та прибув до Афін, де познайомився з Платоном, Аристотелем, Ксенофонтом та іншими видатними людьми. У 1787 році роман був завершений, а в наступному 1788 році з'явилися розкішно видані томи. Французький читач отримав популярну енциклопедію життя давньогрецького народу, що мала в якості додатку таблиці з пам'ятками Геркуланума. Значення «Молодшого Анахарсіса» для світової історії та культури складно переоцінити. Вперше в літературній традиції Бартелемі використовував речові пам'ятники для вивчення не самих речей та їх історії, а для пізнання історії суспільства, яке ці речі створило.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherСPM «ASF»uk
dc.subjectфілеллінізмuk
dc.subjectГреціяuk
dc.subjectподорожіuk
dc.subjectмандрівникuk
dc.subjectенциклопедіяuk
dc.title«Подорож молодшого Анахарсіса по Греції» Абата Бартелеміuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра всесвітньої історії та методології науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dobrolubska.pdf473.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.