Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/854
Title: The formation of school principals’ readiness to use internet technologies in their work In the system of continuous pedagogical education
Other Titles: Формування готовності директорів шкіл до використання інтернет-технологій у професійній діяльності у системі неперервної педагогічної освіти
Authors: Mukan, N. V.
Noskova, M. V.
Baibakova, I. M.
Мукан, Н. В.
Носкова, М. В.
Байбакова, І. М.
Keywords: system of continuing pedagogical education
professional development
school principal
professional activities
Internet technologies
Internet-readiness
ICT-literacy
ICT-competency
система неперервної педагогічної освіти
професійний розвиток
школа
професійна діяльність
інтернет-технології
інтернет-готовність
Web 2.0
ІТ-грамотність
ІТ-компетентність
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Мукан, Н. В. Формування готовності директорів шкіл до використання інтернет-технологій у професійній діяльності у системі неперервної педагогічної освіти / Н. В. Мукан, М. В. Носкова, І. М. Байбакова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2017. – № 4. – С. 123-132.
Abstract: The article deals withthe theoretical and experimental study aimed at examining organisational and pedagogical conditions of school principals’ professional preparing for using Internet technologies in their work. The research paper offers a model of school principals’ Internet-readiness formation and the mechanism of its implementation into the system of continuing pedagogical education. The criteria, indicators and levels of school principals’ Internetreadiness are developed and presented; the pedagogical experiment is described. The paper also defines the notion of “Internet readiness” through the example ofschool principals’ readiness to use Internet technologies in their work” and singles out its components. The notions “Education 2.0” and “professional development of school principals in terms of using Internet technologies” are accurately defined and the necessity to develop and approve Information and Communications Technologies (ICT) standards for teachers and principals is substantiated.Характерною ознакою сьогодення є зростання темпів змін у сучасному суспільстві та його інформатизація. Впровадження Інтернет-технологій у навчальний процес школи і пов’язані з цим формування і розвиток відповідних компетенцій директорів шкіл у процесі професійного розвитку у системі неперервної педагогічної освіти впродовж тривалого часу залишаються актуальними для наукових досліджень. Метою статті є аналіз готовності директорів шкіл до використання Інтернет-технологій у своїй професійній діяльності. У процессі дослідження використовувалися теоретичні (контент-аналіз, систематизація та узагальнення, моделювання, факторно-критеріальне моделювання, системно-узагальнювальний) і прикладні (діагностичний, прогностичний, педагогічний експеримент, математичний аналіз, статистичний, кількісний і якісний аналіз) методи. Термін «готовність директорів шкіл до використання Інтернет технологій у професійній діяльності» слід розуміти як інтегративну характеристику особистості, у структурі Педагогіка – Education Science and Education, 2017, Issue 4 132 якої виділяють соціально-мотиваційний, знаннєво-діяльнісний, ціннісно-креативний компоненти. Ефективне поєднання трьох компонентів визначає готовність директорів шкіл до використання Інтернет технологій у своїй роботі. Виокремлення критеріїв та їх показників дало змогу визначити рівні готовності директорів шкіл до використання Інтернет технологій у професійній діяльності: незадовільний; низький; задовільний; достатній; високий. Ми визначили організаційно-педагогічні умови професійного розвитку директорів шкіл для підготовки до використання Інтернет технологій у своїй роботі. З метою перевірки гіпотези дослідження нами проведено педагогічний експеримент, що проводився у три етапи на основі Львівського, Дніпропетровського, Волинського, Запорізького та Кіровоградського ІППО. Результати педагогічного експерименту свідчать про готовність директорів шкіл до використання Інтернет технологій у своїй роботі. Розроблена авторська модель очного/дистанційного курсу «Використання Google-сервісів в управлінській діяльності керівника агальноосвітнього навчального закладу», її методичне і програмне забезпечення перевірені експериментально. Обґрунтовано вибір сервісів Web 2.0 як основи освоєння директором школи Інтернет технологій.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/854
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Мукан Н..pdf336.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.