Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8386
Назва: Розвиток освітньо-правового забезпечення діяльності закладів позашкільної освіти
Інші назви: Educational and legal aspects of activities of out-of-school educational institutions
Автори: Ільченко, Олена Юріївна
Кобобел, Алла Євгенівна
Ключові слова: заклади позашкільної освіти
особа з особливими освітніми потребами
нормативно-правове забезпечення
інклюзивне навчання
Дата публікації: 2020
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Ільченко О. Ю. Розвиток освітньо-правового забезпечення діяльності закладів позашкільної освіти / О. Ю. Ільченко, А. Є. Кобобел // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 2 (131). – С. 139-151.
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто історичний процес формування освітно-правового забезпечення діяльності закладів позашкільної освіти за часи незалежності України. На підставі сформульованих соціокультурного, когнітивного і освітньо-правового критеріїв розвитку освітньої діяльності закладів позашкільної освіти виділено 3 основних етапи цього періоду. Перший етап (1991-1999р.р.) cхарактеризовано як перехідний від старої радянської до нової української системи закладів позашкільної освіти. Відзначено, що в цей період сформовано основи законодавства, залучено міжнародний досвід забезпечення розвитку позашкільної освіти, опрацьовувалися результати наукових досліджень зарубіжних учених, проводилися наукові дослідження вітчизняними ученими. Натомість другий етап (2000-2009р.р.) позначився активним розвитком нормативно-правового забезпечення системи позашкільної освіти. Підкреслено, що важливе значення мало прийняття Закону України «Про позашкільну освіту», який регулює державну політику у сфері позашкільної освіти. Cхарактеризовано динаміку кількісних показників і тенденції розвитку закладів позашкільної освіти, напрями наукових досліджень проблем позашкільної освіти українськими ученими. Виділено початок процесу формування законодавства щодо дітей з особливими освітніми потребами. Підкреслено, що на третьому етапі (2010-2019р.р.) відбулося сприйняття принципів інклюзивної освіти, створено правове забезпечення для отримання якісної освіти усіх дітей без виключення. Наголошено, що за період 1991-2019р.р. відбувся інтенсивний розвиток та модернізація нормативно-правового забезпечення системи позашкільної освіти, залучена модель інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у позашкільних закладах освіти. The article deals with the historical process of formation of educational and legal support for the activities of out-of-school educational institutions during the independence of Ukraine. Based on the formulated sociocultural, cognitive, educational and legal criteria of the intensity of qualitative changes in the legislative and legal support of educational activities of out-of-school educational institutions, 3 main stages of this period were identified. The first stage (1991-1999) was characterised as a transition from the old Soviet to the new Ukrainian system of out-of-school educational institutions. It was noted that during this period, the foundations of the legislation were formed, the international experience of providing the development of extracurricular education was attracted, the results of foreign scholars’ scientific researches were processed, scientific researches were conducted by domestic scientists. Instead, the second stage (2000-2009) was marked by the active development of the regulatory and legal support of the out-of-school education system. It was emphasised that the adoption of the Law on Extracurricular Education, which regulates state policy in the field of extracurricular education, was of great importance. The dynamics of quantitative indicators and tendencies of development of out-of-school educational institutions, directions of Ukrainian scientists’ scientific researches on the problems related to out-of-school education are characterised. The beginning of the process of forming legislation on the issues regarding children with special needs is highlighted. It is emphasised that at the third stage (2010-2019), the principles of inclusive education were adopted, legal support was provided for the quality education of all children without exception. It is emphasised that for the period of 1991-2019, there was intensive development and modernisation of the legal support of the out-of-school education system, and the model of inclusive education of children with special educational needs in out-of-school educational institutions was involved.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8386
Розташовується у зібраннях:2020

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ilchenko Оl., Kobobel Al..pdf316.97 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.