Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8385
Title: Зміст і структура виконавської волі майбутніх учителів музичного мистецтва в контексті хормейстерської підготовки
Other Titles: Content and structure of the future music teachers’ performing will in the context of choirmaster training
Authors: Сє, Ліфен
Xie, Lifeng
Keywords: воля
виконавська воля
вчитель музичного мистецтва
хормейстер
хормейстерська підготовка
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Сє Ліфен Зміст і структура виконавської волі майбутніх учителів музичного мистецтва в контексті хормейстерської підготовки / Ліфен Сє // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 2 (131). – С. 131-138.
Abstract: Стаття присвячена вивченню сутності феномена «виконавська воля» як важливої професійної якості майбутніх фахівців у галузі мистецької освіти. Метою статті є обґрунтування сутності, змісту і компонентної структури поняття «виконавська воля» майбутніх учителів музичного мистецтва, зокрема в контексті хормейстерської підготовки. У статті використані методи аналізу, синтезу і узагальнення для обґрунтування ключових положень дослідження); метод сходження від абстрактного до конкретного (для вивчення сутності комплексного феномена «виконавська воля вчителя музичного мистецтва в контексті хормейстерської підготовки»); методи моделювання і систематизації (для вивчення структурних компонентів досліджуваного феномену). На основі проведеного дослідження визначено, що хормейстерська підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва передбачає опанування здобувачами компетентності у специфічній діяльності з учнівськими навчальними та аматорськими хорами, а також засвоєння форм і методів організації учнівського колективно-хорового виконавства. Виконавська воля майбутнього вчителя музичного мистецтва в контексті хормейстерської підготовки розглядається як індивідуальна базова особистісно-професійна властивість, яка уможливлює здійснення психічно-емоційного впливу диригента на учасників хорового колективу для їхнього об’єднання на основі емоційно-духовного резонансу. Воля диригента-хормейстера виступає в якості механізму здійснення енергетичного впливу на кожного учасника колективу для досягнення необхідного, високохудожнього і переконливого рівня реалізації виконавської концепції як уявленого диригентом інтонаційнослухового та емоційного образу музичного твору. На основі визначення змісту і атрибутивних характеристик виконавської волі обґрунтовано компонентну структуру досліджуваного феномену, яка складається з чотирьох пов’язаних між собою компонентів: мотиваційно-спонукального, інтонаційно-образного, мануально-експресивного і рефлексивно-корекційного. The article is devoted to the study of the essence of the phenomenon “performing will” as an important professional quality of future specialists in the field of art education. The purpose of the article is to substantiate the essence, content and component structure of the performing will generated by future Music teachers, in the context of choirmaster (choral) training in particular. These methods are used in the article: analysis, synthesis and generalization (in order to substantiate the key provisions of the study); the method of shifting  from the abstract entities to the concrete ones (in order to study the essence of the complex concept "performing will of a Music teacher in the context of choral training"); the methods of modelling and systematisation (in order to study the structural components of the phenomenon under study). Based on the study, it was determined that the choirmaster training aimed at the future Music teachers involves mastering the competence in specific activities with pupils’ non-amateur and amateur choirs, as well as mastering the forms and methods of organising pupils’ group choral performance. The performing will of the future Music teacher in the context of choirmaster training is considered as individual basic personal and professional properties which provide mental and emotional influence of the conductor on the members of the choir to unite them on the basis of emotional and spiritual resonance. The will of the conductor-choirmaster acts as a mechanism of energy impact on each member of the team in order to achieve the necessary, highly artistic and convincing level of implementation of the performance conception as an intonation-auditory and emotional image of the musical work envisioned by the conductor. Based on the definition of the content-oriented and attributive characteristics of the performing executive will, the component structure of the studied phenomenon is substantiated, it consists of four interconnected components: motivational-incentive, intonation- and imagecentred, manual-expressive and reflexive-corrective.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8385
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Xie Lifeng.pdf274.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.