Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8384
Title: Інформаційні девайси – чинник виникнення порушень у дітей
Other Titles: Information devices as a factor causing children’s disorders
Authors: Начинова, Олена Василівна
Начинова, Елена Васильевна
Nachynova, Olena Vasylivna
Василевська, Алла Вікторівна
Keywords: молодший шкільний вік
девайси
рухова активність
розвиток
психофізичні порушення
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Начинова О. В. Інформаційні девайси – чинник виникнення порушень у дітей / О. В. Начинова, А. В. Василевська // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 2 (131). – С. 122-130.
Abstract: У статті розглядається проблема негативного впливу понаднормового використання інформаційних девайсів на психофізичний розвиток дітей молодшого шкільного віку. Розглянуто сутність поняття «інформаційний девайс», висвітлено основні суперечності активного використання девайсів дітьми, які зумовлені, з одного боку, неможливістю якісної освіти та соціалізації дитини поза електронними носіями інформації, а з іншого – їх негативним впливом на здоров’я та психофізичний розвиток дітей при ненормованому використанні. Подано результати досліджень проведених як вітчизняними, так і зарубіжних науковців та ВООЗ щодо впливу статичних навантажень за електронними носіями інформації на стан та здоров’я дітей та молоді. Аргументовано вибір вікової групи – молодший шкільний вік, у якому відбуваються значущі для подальшого розвитку дитини психофізичні та психосоціальні перебудови, які впливають на особистісне становлення дитини, освітні процеси, формування здоров’я тощо. Наголошено, що в початкову школу діти приходять з різним станом здоров’я, індивідуально-типологічними показниками розвитку, рівнем психофізичної зрілості і понаднормове використання електронних інформаційних пристроїв може негативно вплинути на фізичні, мовленнєві, зорові, комунікативні можливості дитини. Описано зміст дослідно-експериментальної роботи в початкових класах Одеської області із залученням як учнів, так і їхніх батьків. Представлено структуру роботи з батьками та результати їх опитування, описано складники спостережень за учнями та хід їх оцінювання. Схарактеризовано особливість рухового режиму учнів за різними рівнями використання інформаційних девайсів, виявлено особливості порушень психофізичного розвитку, які мають місце в учнів початкової школи при понаднормовому використанні інформаційних пристроїв. Ключові The article addresses the problem of the negative impact of the irregular use of electronic information carriers on primary school pupils’ psychophysical development. Foreign researches and WHO data on the allowed time of use of information devices for children and teenagers, their impact on heath, speech and motor development of the younger generation are presented. The concept “information device” is defined, the main contradictions of the active use of information devices by children are described which are resulted, on the one hand, from the impossibility of education and socialisation of the younger generation apart from electronic information devices, and, on the other hand, due to their negative impact on children’s health and psychophysical development. The choice of the age group for the study is substantiated – the primary school age, at which psychophysical and psychosocial changes take place, significant for the entire subsequent period of a child’s schooling. It is emphasised that at this age period children’s computer dependence has not yet formed, even a positive effect of the use of a computer on the mental development of a primary school pupil is noted. At the same time, the use of information devices in the education and leisure of primary school pupils requires a proper organisation of their educational work, balance of various activities, formation of pupils’ conscious behaviour, which will contribute both to the education of the child and his / her proper psychophysical development. The content of the experimental research work, which was carried out at the elementary grades of schools in Odessa region involving second-third-grade pupils and their parents, is described. The results of the surveys represented by pupils and their parents, pedagogical observations, assessment of pupils’ performance, the characteristics of their speech and motor development have shown an increase in the time allotted to children to work with information devices and the negative impact of their irregular use on the psychophysical development of primary school children.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8384
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nachynova Ol., Vasilevskaya Al..pdf309.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.